خبرگزاری کار ایران

نگین تاجی مطرح کرد:

ورود دستگاه قضایی استان به ساخت و سازهای غیرمجاز در اماکن گردشگری یاسوج

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۷۴۷

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت و سازهای عجیب و غریبی که در منطقه آب نهرکاکان صورت گرفته، راه دسترسی مردم برای رسیدن به این نقطه گردشگری و دیدنی را مسدود کرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حسن نگین تاجی در دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری کل کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی مشکلات آبشار یاسوج افزود: به واسطه اینکه نهادهای متولی در بعضی اوقات به وظایف قانونی خودشان ممکن است عمل نکنند، اینجاست که دستگاه قضایی ورود می‌کند.

وی در خصوص تنگه مهریان و گلایه مردم اظهارکرد: یکی از مواردی که مردم از متولیان امر انتظار داشتند موضوع لایروبی رودخانه مهریان و اینکه بستر و حریم رودخانه مشخص شود.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به معضلاتی که واگذاری ها و ساخت و سازها در منطقه" آب نهرکاکان" ایجاد کرده اشاره و تصریح کرد: ساخت و سازهای عجیب و غریبی که در منطقه آب نهرکاکان صورت گرفته، راه دسترسی مردم برای رسیدن به این نقطه گردشگری و دیدنی را، مسدود ساخته است.

نگین‌تاجی در خصوص نحوه واگذاری‌ها در این منطقه گفت: هنگامی که دادستان مرکز استان و معاونین حضور پیدا حضور پیدا کردند آن افراد گفتند «این زمین‌ها به آنها واگذار شده است» و دادستان مرکز استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم و سازمان بازرسی در موضوع واگذاری ها ورود خواهند کرد.

وی با اشاره به این که واگذاری‌ها باید با نظارت سازمان بازرسی باشد، افزود: معتقدم در واگذاری‌های سنوات قبل هم ورود کنیم تا اگر بی عدالتی صورت گرفته باشد با آن برخورد قانونی شود.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تغییر کاربری‌ها چه ضرورتی دارد، جایی کاملاً منابع طبیعی است و به شخصی هکتارها زمین واگذار تا در آن ساخت و ساز کند.

گردشگری در حوزه آبشار یاسوج باید ساماندهی شوند

"سید علی ملک حسینی"، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست با بیان اینکه، نقش دستگاه قضایی یک نقش نظارتی هست نه نقش عملیاتی، افزود: ادارات مسئول در حوزه انفال باید بهتر کار کنند چون مشکلاتی که امروز در حوزه‌های مختلف با آن مواجه هستیم نتیجه سهل‌انگاری است که صورت گرفته است، ما نباید دست روی دست بگذاریم تا متصرفین انفال را تصرف کنند و بعد بخواهیم رفع تصرف کنیم.

ورود دستگاه قضایی استان به ساخت و سازهای غیرمجاز در اماکن گردشگری یاسوج

وی گفت: تخلفاتی که توسط مدیران گذشته صورت گرفته، نتیجه کم کاری یا سهل انگاری مدیران قبلی بوده است، مدیران نباید منتظر بنشینند که دستگاه قضایی برایشان تکلیف مشخص کند بلکه اگر در انجام وظیفه شان سهل‌انگاری کنند،برخورد خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج افزود:  مدیران باید جهت رفع تصرف،جلوتر از دستگاه قضایی باشند و وظایف شان را به درستی  انجام دهند.

ملک حسینی با بیان اینکه ما باید با روحیه جهادی که در کشور ایجاد شده، کار کنیم و دست در دست هم با فساد مبارزه کنیم، خاطرنشان کرد: از گرفتن تصمیمات جزیره‌ای پرهیز کنیم و نباید بدون توجه به حقوق آب، منابع طبیعی، محیط زیست، کوه و جنگل تصمیم بگیریم و حتی نقطه ای از انفال را به شخص خاصی واگذار کنیم.

وی ادامه داد: با کارشناسانی که در این حوزه ها به صورت عمدی خطا انجام دهند به شدت برخورد خواهد شد. اگر یک کارشناس یا کارمند یک اداره، در حوزه‌های تغییر کاربری، تخلفی انجام دهد آن تخلف به پای آن سازمان نوشته می‌شود و با آن فرد برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: در حوزه‌های گردشگری باید مجوزهای تغییر کاربری به صورت صحیح و قانونی به افراد داده شود، نباید نسبت های قومی و قبیله‌ای باعث شود که از انجام وظیفه خود داری کنیم، ما باید از افرادی استفاده کنیم که صیانت از بیت المال دغدغه آن‌ها باشد نه بی‌توجه باشند.

ملک حسینی درخصوص تنگه آبشار یاسوج هم اظهارداشت: در حوزه آبشار که نگین گردشگری یاسوج است ساخت و سازهای بدقواره ساخته شده، مسیر دسترسی به آبشار نامناسب بوده، گردشگری در حوزه آبشار یاسوج باید تقویت شود اما به صورت صحیح نه به وضعیت کنونی، گردشگری در حوزه آبشار یاسوج باید ساماندهی شوند و حریم‌های تصرف شده در این آبشار  باید رفع تصرف شوند.

دادستان یاسوج گفت: در حوزه منابع طبیعی و تصرفات آن باید فوراً تعیین تکلیف شود و منابع طبیعی باید اراضی خود را مشخص کند تا آنجا را تصرف نکنند و لازم است آب منطقه‌ای بستر و حریم تنگه ی آبشار را  مشخص کرده و حدنگاری و علامت گذاری انجام شود و در آن به بستر رودخانه باید آزاد سازی و رفع تصرف شود.

چرا با نام دولت به انفال تعرض می شود؟

"سیدعیسی حسنی"، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: مهم‌ترین و توریستی‌ترین نقطه استان آبشار یاسوج است، این آبشار نیاز به توسعه در زمینه گردشگری دارد تا به عنوان یکی از نمادهای استان در سطح کشور و بین‌المللی مطرح و تقویت شود.

ورود دستگاه قضایی استان به ساخت و سازهای غیرمجاز در اماکن گردشگری یاسوج

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این آبشار نیاز به ساماندهی دارد، ساخت و سازهای خلاف مقررات، بدون پروانه و تغییر کاربری های سلیقه ای و بدون اجازه تصرف حریم و بستر رودخانه و مسیر آن اقدامات که علیه این آبشار انجام شده است.

حسنی با بیان اینکه در سنوات اخیر دست اندازی های زیادی به انفال صورت گرفته است، افزود: خشکسالی یکی از مواردی بود که موجب تعرض به انفال شده است، برخورد به موقع نکردن متولیان امور، باعث شده که هم اکنون گرفتاری هایی برای دستگاه قضایی و ادارات مربوطه ایجاد شود.

وی گفت: مستحدثاتی در مسیر رودخانه های استان ایجاد شده است اما دستگاه قضایی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تشکیل کارگروه‌هایی بصورت نامحسوس، گزارشاتی جمع آوری شد و از هفته گذشته برخورد با ساخت و سازهای در حوزه انفال شروع شده است.

حسنی تصریح کرد: ادارات و نهادهای متولی کارشناسان خود را یک بار بازبینی کنند. کارشناسی که خسته، ملاحظات قومی و سیاسی دارد و انگیزه کار جهادی را ندارند، کنار بگذارند.

وی ادامه داد: برخی مدیران از طریق حقوقی و حراست و کارشناسان موضوعات را پیگیری کنند. چرا با نام دولت به انفال تعرض می شود و جلویش گرفته نمی شود؟ قبل از اقدام موازی کاری صورت نگیرد و بودجه دولتی در جایی هزینه شود که تخریب نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز