خبرگزاری کار ایران

روشنفکر در نشست با معاون وزیر نیرو:

پیشرفت سدسازی در بویراحمد و دنا لاک‌پشتی است/ احداث سد مخزنی در تنگاری مطالبه جدی مردم منطقه

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۲۴۶

منتخب بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس یازدهم از بلاتکلیفی برخی از سدهای در دست ساخت و مطالعه شده انتقاد کرد و گفت: وزارت نیرو بیش از این برای کشاورزان منطقه تنگ سرخ نگرانی ایجاد نکند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، مهدی روشنفکر در نشست با رضا انجم شعاع معاون وزیر نیرو اظهار داشت: سد تنگ سرخ آذرماه سال 90 با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی کلنگ زنی شد ولی بعد از گذشت بیش از هشت سال روند اجرایی پروژه لاک پشتی بوده و فقط برای کشاورزان منطقه دلواپسی و نگرانی ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اراضی اهالی و کشاورزان منطقه هنوز تملک نشده است، عنوان کرد: مردم مانده‌اند که آیا این پروژه اجرایی می‌شود و تمام داریی‌ آنها اعم از باغ و خانه زیر آب می‌رود یا اینکه در نیمه راه همچون برخی پروژه‌های دیگر نیمه کار رها می‌کنند، زیرا هنوز تملک اراضی صورت نگرفته که کشاورزان از بلاتکلیفی خارج شوند.

روشنفکر خواستار تسریع در روند اجرایی پروژه سد تنگ سرخ شد و افزود: با این اعتبارات ناچیز راه به جایی برده نمی‌شود و تنها دستاورد پروژه نگرانی و ایجاد دردسر برای اهالی و کشاورزان منطقه است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود اعتبار روند پیشرفت احداث بدنه سد نامناسب است، ادامه داد: شهر یاسوج و حومه آن با توجه به نرخ رشد جمعیت و همچنین افزایش روز افزون مهاجرت به شهر همواره در زمینه تامین آب شرب دچار کمبود بوده و چاه‌های حفر شده جوابگوی نیازها نیست.

روشنفکر گفت: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر منابع فعلی تامین آب شرب و دیگر نیازهای مردم جوابگو نبوده و نه تنها در فصل تابستان بلکه در سال‌های کم بارش در سایر فصول آب شهر یاسوج با مشکل روبه‌رو است.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با اشاره به مطالعه سدهای مخزنی سادات، پراشکفت، سرچنار، رون و سقاوه از سال 78 ، افزود: انتظار می‌رود احداث این سدها تعیین تکلیف و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شود.

روشنفکر همچنین خواستار مطالعه احداث سد مخزنی در منطقه تنگاری دشتروم شد و افزود: یکی از مهمترین خواسته و مطالبه مردم منطقه دشتروم، احداث سد مخزنی در تنگاری است.

رضا انجم شعاع معاون پارلمانی وزیر نیرو نیز در این نشست از دغدغه‌های منتخب مردم بویراحمد، دنا و مارگون برای تسریع در انجام پروژه‌ها تقدیر کرد و گفت: به جد پیگیر خواسته و مطالبات منتخب مردم خواهم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز