خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد؛

ممنوعیت دفن اموات در قبرستان‌های طایفه‌ای حاشیه شهر یاسوج

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۲۳۷

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، دفن اموات در قبرستان‌های طایفه‌ای حاشیه شهر یاسوج را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، عیسی حسنی در نشست تعیین تکلیف آرامستان‌های طایفه‌ای در محدوده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده دفن اموات در قبرستان‌های مناطق محمود‌آباد، معصوم‌آباد، محدوده پارک جنگلی، آبشار یاسوج، منطقه حاجتی‌ها، تل‌زالی و سروک ممنوع است.

وی با بیان اینکه جانمایی قبرستان بزرگ شهر یاسوج در دستور کار متولیان امر از جمله شهرداری قرار دارد، عنوان کرد: تا هنگام جانمایی این قبرستان، تمامی اموات باید در قبرستان شرف آباد خاکسپاری شوند.

حسنی، توسعه قبرستان‌های طایفه‌ای را خطری برای سلامت مردم، منابع طبیعی و آب شرب دانست و افزود: برخی دلال این قبرستان‌ها بوده و حتی مکان‌های مذهبی را هم دور زده‌اند.

وی گفت: بدون شک اجرای قانون و مصوبات این نشست سبب واکنش و تقابل عده‌ای خواهد شد و دلیلی برای بازپس‌ گیری مصوبه نیست زیرا این مهم برای حفظ سلامت مردم و منابع ملی بوده و در این زمینه هیچ گونه کم کاری پذیرفتنی نیست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها در زمینه آگاهی بخش به افکار عمومی در زمینه نکات منفی قبرستان‌های طایفه‌ای کوتاهی نکنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: در زمینه توسعه قبرستان‌های طایفه‌ای در محدوده شهر یاسوج دستگاه‌های اجرایی از جمله آب منطقه‌ای و اداره کل منابع طبیعی، نسبت به انجام وظیفه برای ممانعت از احداث این قبرستان ها، کوتاهی کردند.

"سیدحسین کاظمی" با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی در زمینه خیانت‌های انجام شده در یک قبرستان طایفه‌ای در شهر یاسوج، چشم خود را بستند، یادآور شد: قبرستان‌های محدوده شهر یاسوج در شرف آباد متمرکز شوند و شهرداری تنها اموات را در این قبرستان تحویل دهد.

وی تاکیدکرد: ضروری است اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به نقطه‌گذاری و محصور کردن قبرستان‌های طایفه‌ای محدوده شهر یاسوج اقدام کند.

" اسماعیل مسعودی کوشک" معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست هشدار داد: در زمینه حقوق عامه قاطعانه ورود می‌کنیم و در صورتی دستگاهی در زمینه ساماندهی قبرستان‌های محدوده یاسوج کوتاهی کنند، تشکیل پرونده می‌شود.

به گزارش ایلنا، وجود برخی قبرستانهای طایفه‌ای در بهترین نقاط جنگلی و اماکن گردشگری، علاوه بر نارضایتی مردمی، سبب تجمع تشکل‌های مردم نهاد و اعتراضات گسترده آنان در سال های گذشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز