خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

آزمایشگاه تشخیص کرونا در یاسوج راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۷۷۴

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه یاسوج، مسئولان‌دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران استانی آزمایشگاه تشخیص مولکولی و آزمایشگاه مرجع تشخیص ویروس‌کرونا در یاسوج مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم بهره برداری از این طرح مهم بهداشتی گفت: این آزمایشگاه از نیازهای ضروری و مهم استان بود.

حسین کلانتری افزود: در فاز نخست این طرح مهم بهداشتی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در تلاشیم در فازهای بعدی این آزمایشگاه با امکانات روز مجهز شود.

وی، راه اندازی این آزمایشگاه را یکی از دغدغه ها و اولویت‌های اساسی دانست و افزود: با راه اندازه این آزمایشگاه مراجعات و ارسال نمونه آزمایشگاهی به سایر استانها از جمله تهران و فارس کاهش می‌یابد و دیگر نیازی نیست نمونه ها به سایر استانها ارسال شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این ایام، دستگاه سی تی اسکن ، رادیولوژی کارتابل و امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی خوبی راه اندازی شد و باید تلاش کنیم که سایر نیازمندیها و کمبودهای احتمالی در این حوزه نیز به سرعت مرتفع شود.

گفتنی‌است؛ این آزمایشگاه باحمایت و پیگیری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در زمینی به مساحتی بالغ بر ۱۲۰ متر مربع با تهیه امکانات و تجهیزات ایمنی شامل؛ هودهای بیولوژیک، لامپ uv، اتوکلاو و وسایل حفاظتی شخصی مجهز شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: فراهم کردن تجهیزات لازم برای تشخیص بیماری‌های ویروس شناسی از روش (realtimePCR ) انجام می شود و قرار است نتایج نمونه ها در فاصله زمانی 12 تا 18 ساعت آماده و اعلام شود.

یزدانپناه افزود: 50 آزمایش جهت تشخیص کرونا به این آزمایشگاه داده شد که نتایج آن برای راستی آزمایی به انستیتو پاستور تهران ارسال و خوشبختانه وزارت بهداشت نیز صحت نتایج آزمایش ها را تایید کرد.

وی گفت: روزانه تعداد ۵۰ نمونه آزمایشگاهی پذیرش شده و در آینده نزدیک ظرفیت پذیرش به ۱۰۰ نمونه افزایش خواهد یافت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز