خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

آژیر قرمز کرونا در چرام به صدا درآمده است

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۸۸۸

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به وضعیت گسترش بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین آمار کرونایی با ۸۹ نفر مربوط به یاسوج و کمترین لنده با یک نفر بوده است و البته چرام در وضعیت قرمز و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، پرویز یزدان‌پناه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بعد از ۱۱ فرودین ماه، میزان شیوع از هر ۱۰۰ نفر پنج نفر بوده که این مسئله کاهش در میزان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچگونه بیمار بدحال کرونایی در آی‌.سی‌.یو بیمارستان‌ها نداریم، اظهارداشت: تنها پنج بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری بوده که وضعیت حال عمومی آنان نیز رضایت‌بخش است.

یزدان‌پناه از آماده سازی ۲۸۵ تخت نقاهتگاهی خبر داد و یادآورشد: در زمینه غربالگری این استان با ۹۵ درصد در کشور مقام اول و دوم را دارد و در مرحله دوم بیشتر از افراد پرخطر در  دستور کار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: میزان کُشندگی در این استان ۴٫۵ و در کشور ۶٫۲ و بروز در استان ۲۴٫۷ و در کشور ۶۶٫۶ است.

وی افزود: تاکنون ۷۱۹ نفر مشکوک به کرونا در این استان بستری شده که از این تعداد ۶۶۸ نفر ترخیص و هم اکنون تنها ۵۱ نفر بستری هستند که از این تعداد تنها پنج نفر کرونایی هستند و مابقی مشکوک هستند.

یزدان‌پناه، فوتی‌های ثبت شده را هشت نفر عنوان کرد و ادامه داد: ۱۱۰ نفر از بیماران کرونایی در منزل قرنطینه بوده، ۵۷ نفر بهبود یافته و پنج نفر نیز بستری هستند.

آژیر قرمز کرونا در چرام 

وی گفت: بیشترین آمار کرونایی با ۸۹ نفر مربوط به یاسوج و کمترین لنده با یک نفر بوده است و البته چرام در وضعیت قرمز و دیگر شهرستان‌ها وضعیت نارنجی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از اضافه شدن هفت بیمار جدید کرونایی به آمار کرونایی‌ها در استان خبر داد و افزود: از این تعداد چهار نفر ساکن شهرستان بویراحمد و سه نفر اهل شهرستان باشت است.

وی با بیان اینکه از این تعداد مبتلایان جدید، شش بیمار از خوشه‌های قبلی و یک بیمار از خوشه جدید شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: مردم حتی الامکان‌ در خانه بمانند و فقط جهت خریدهای ضروری از خانه خارج شوند و با پرهیز از شرکت در دور همی ها و مهمانی ها  توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز