خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

کاهش روند شیوع کرونا در استان/ تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مدارس بعد از فروردین/ حضور یک سوم کارمندان در محل کار/ آغاز فعالیت‌های اقتصادی از 23 فروردین

کد خبر : ۸۹۴۸۴۵

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش روند شیوع کرونا در استان در خصوص فعالیت واحدهای اقتصادی بعد از 23 فروردین ماه، گفت: آغاز فعالیت واحدهای تولیدی استان از این تاریخ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عملیاتی شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج "حسین کلانتری" در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس استاندار و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه شعار «در خانه بمانیم» به قوت خود باقی است، اظهار داشت: براساس تصمیم ستاد ملی‌کرونا تا 23 فرودین ماه طرح فاصله‌گذاری‌اجتماعی با اعمال محدودیت‌ها ادامه دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی شدن طرح فاصله گذاری هوشمند در روزهای آینده خبر داد و گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه های استان تا 30 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان به صورت مجازی برقرار است، گفت: بعد از 30 فروردین‌ماه و براساس مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس و مراکز آموزش‌عالی تصمیم‌گیری می شود.

کلانتری در خصوص فعالیت واحدهای اقتصادی بعد از 23 فروردین ماه، بیان کرد: آغاز فعالیت واحدهای تولیدی استان از این تاریخ با رعایت پروتکل های بهداشتی عملیاتی شود.

نماینده عالی دولت افزود: تاکنون در بررسی‌های مختلف استان جزو رتبه‌های اول و دوم کمترین مبتلایان به کرونا در کشور بوده که این مهم بدون همکاری ستودنی مردم و تعامل همه جانبه مسئولان امکان پذیر نبود.

وی تصریح کرد: مردم استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی سنگ تمام گذاشتند.

کلانتری در خصوص فعالیت کادر اداری در دستگاه‌های اجرایی، گفت: تعداد کارکنان حاضر در محیط ‌های اداری از طریق نوبت‌ بندی و اعطای مرخصی و یا انجام دورکاری به میزان یک سوم کاهش یابد.

وی گفت: از ۲۳ فروردین ساعت کاری از ۷ صبح تا ۱۴ است.

کلانتری با تاکید بر اینکه روند شیوع کرونا در استان کاهش یافت، گفت: به نسبت سایر استانهای کشور در وضعیت قابل قبولی قرار داریم و در حال حاضر هیچ بیمار بدحال کرونایی در ICU نداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: مشارکت مردم و توجه جدی به توصیه مسئولان اجرایی و کارشناسان بهداشتی راه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه آمار و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا امیدوارکننده است، اظهار داشت: آنچه که مهم است ادامه همکاری مردم در این خصوص است.

استاندار بیان کرد: بیشتر افرادی که دچار این بیماری شده‌اند در درون خانواده‌ها اتفاق افتاده که انتظار می‌رود با قرنطینه کردن بیمار از سرایت بیماری به سایر اعضای خانواده جلوگیری شود.

کلانتری از تلاش‌ها و اقدامات رسانه‌ها، خبرنگاران و هنرمندان استان در تولید اخبار و محتوای هنری در پیشگیری و مقابله با کرونا قدردانی کرد.

استاندار باتوجه به وضعیت شهرستان چرام خواستار اعزام اکیپی از سوی علوم پزشکی به این شهرستان شد و گفت: نتیجه بررسی ها در نشست بعدی این ستاد ارائه شود.

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست تعداد بیماران کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا این لحظه را 181 نفر عنوان کرد و افزود: در شهرستان بویراحمد 89 بیمار کرونایی ، کهگیلویه 29 مورد، چرام 22 مورد، گچساران 15 مورد، شهرستان دنا 16 مورد، شهرستان باشت 6 مورد، شهرستان بهمئی 3 مورد و شهرستان لنده یک مورد بیمار کرونایی داریم.

وی گفت: از ۱۸۱ بیمار مبتلا به کرونای استان ۵۱ نفر بهبود یافته، ۵۹ نفر بستری و ۸ بیمار متاسفانه جان خود را از دست داده ‌اند که ۷ نفر از این تعداد علاوه بر داشتن بیماری زمینه ای بالای ۶۸ سال سن داشتند.

احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این نشست، گفت: شرایط آموزش به صورت مجازی برای دانشجویان فراهم شده است و تاکنون 400 کلاس به صورت مجازی برای دانشجویان برگزار شده است.

وی خواستار افزایش پهنای باند برای بالا بردن کیفیت تدریس در فضای مجازی و پوشش بیشتر در سطح استان شد.

هادی زارعپور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه پوشش تحصیلی از طریق آموزش مجازی در استان به 60 درصد رسیده است، اظهار داشت: اما در مناطق محروم استان به دلیل پوشش ضعیف اینترنتی نمیتوان از فضای مجازی استفاده کرد و در این خصوص جزوه های آموزشی تهیه و در این مناطق توزیع شد.

وی نقش پیام رسانها را در آموزش مجازی بسیار موثر عنوان کرد و گفت: تمامی معلمان و مدیران مدارس مکلف شده اند در بستر پیام رسان ها با والدین و دانش آموزان ارتباط مستمر داشته باشند.

زارع پور بیان کرد: تاکنون 30 نشست در آموزش و پرورش استان و سایر مناطق جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و شیوه های تدریس در فضای مجازی برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز