خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد ؛

راه‌اندازی آزمایشگاه تست کرونا در یاسوج تا هفته آینده / منتظر بازگشایی فروشگاه‌ها برای دریافت تجهیزات خریداری شده هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۱۰۵

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در آینده نزدیک در این شهر خبرداد. 

به گزارش ایلنا از یاسوج، پرویز یزدان پناه  باتشریح آخرین اقدامات برای راه‌اندازی آزمایشگاه تست کرونا در یاسوج، اظهارداشت: تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه از تهران خریداری شده و منتظر بازگشایی فروشگاه بعد از ششم فروردین ماه جاری هستیم.

وی گفت: پس از بازگشایی فروشگاه، تجهیزات را به استان انتقال می دهیم و با توجه به اینکه مکان آزمایشگاه هم مشخص شده  به محض ورود این تجهیزات به یاسوج در مدت 2 روز آزمایشگاه راه اندازی می شود.

 این استاد دانشگاه با اشاره به توانایی و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، خاطرنشانکرد:  از امروز روزانه بین 110 تا 200 تست از افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان گرفته می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اگر بتوانیم کُلُنی های تجمع کرونا را که در سطح استان وجود دارد شناسایی و قبل از علامت دار شدن آنها را تشخیص بدهیم می‌توانیم این بیماری را مهار کنیم.

یزدان‌پناه افزود: ورودی‌های استان برای ورود مسافران مسدود شده و خود مردم شهرهای استان به ویژه یاسوج باید رعایت کنند و از منزل خارج نشوند تا زنجیره ویروس کرونا شکسته شود و این بیماری ازبین برود.

وی افزود: اگر بخواهیم کرونا را کنترل بکنیم باید بیماریابی فعال داشته و کسانی را که بیمار بوده و اشخاصی که با آنها در ارتباط بوده اند بهمراه خانواده های آنها، دقیقا شناسایی کرده و از آنها تست گرفته تا از شیوع ویروس کرونا در جامعه جلوگیری شود.

به گزارش ایلنا، ۸۶ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد دچار بیماری کرونا شده که پنج نفر تاکنون فوت کرده است.

بیمارستان شهید جلیل یاسوج بیمارستان مرجع رسیدگی به بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز