خبرگزاری کار ایران

دکتر یزدان پناه تاکید کرد؛

 نگرانی برای بیماران کرونایی در یاسوج نداریم/ کرونا در یاسوج کنترل شده است 

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۱۳۵

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آخرین نتایج آزمایش‌های انجام شده تعداد بیماران کرونایی در این استان به شش نفر رسیده است. 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، " پرویز یزدان‌پناه " اظهار داشت: با اعلام نتایج آزمایش‌های انجام شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا تا پایان اسفندماه، افراد مثبت به شش نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در آخرین نتایج اعلام شده ۲ نفر دیروز مثبت اعلام شدند، عنوان کرد: اولین بیمار کرونایی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج ترخیص و دو نفر دیگر نیز در منزل قرنطینه هستند.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه استان های کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر کمترین آمار مبتلا به کرونا ویروس را دارند، ادامه داد: وضعیت در استان به نوعی مطلوب بوده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و با کمک دیگر مسئولان تمهیدات لازم در زمینه‌های مختلف اندیشیده شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به مردم توصیه کرد: در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید و در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک دهان خود را شستشو دهید.

یزدان‌پناه ادامه داد: دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال و یا قسمت بالای آستین بپوشانیدو در مکان‌های شلوغ و حمل و نقل عمومی، از دست زدن به چشم و دهان خود خودداری کنید و پس از دست زدن به وسایل در اولین فرصت ممکن نسبت به شستشوی بهداشتی دست اقدام شود.

وی گفت: سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علایم شایع بیماری کرونا ویروس جدید 2019 هستند و در کودکان و سالمندان می‌تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

یزدان‌پناه گفت: به منظور پیشگیری هرچه بیشتر از انتشار ویروس کرونا در هنگام سوخت گیری در جایگاه‌ها، حتی الامکان از خودرو خارج نشوید و اجازه دهید عملیات سوخت گیری و پرداخت توسط اپراتور جایگاه انجام شود در غیر اینصورت بدون شک از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز