خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:‌

پنج نمونه دیگر مشکوک به ویروس کرونا در یاسوج منفی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۹۱۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از منفی شدن پنج نمونه دیگر مشکوک به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهار داشت: 35 نمونه مشکوک به ویروس کرونا به تهران ارسال که پاسخ 12 نمونه آن از هفته گذشته تاکنون به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ارسال شده است.

" پرویز یزدان پناه " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: از مجموع 12 نمونه ارسالی، پاسخ هفت نمونه، چند روز گذشته به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام شد که تنها یک نمونه مثبت بود و اقدامات درمانی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا نیز برای این یک بیمار انجام گرفته است.

هفته پیک انتشار ویروس کرونا/ منفی بودن پنج نمونه دیگر 

وی با بیان اینکه پاسخ پنج نمونه دیگر که اکنون به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام شده منفی بوده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم سایر نمونه های دیگر نیز منفی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باید در روزهای آینده تدابیر لازم برای رعایت نکات بهداشتی را مدنظر قرار دهند، یادآورشد: هفته ای که در آن قرار داریم هفته " پیک " انتشار ویروس کرونا در ایران است.

یزدان پناه گفت: تاکنون بیمار مبتلا به ویروس کرونا جز همان یک مورد در استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم و تیم های پزشکی، پرستاری و کادرهای بیمارستانی با تمام توان تلاش می کنند که این بیماری مهار شود.

توزیع 50 هزار ماسک در استان 

وی با تقدیر از تلاش‌های همکاران خود در حوزه های درمانی و بهداشتی، اظهار داشت: 50 هزار ماسک هم اکنون در سطح استان در حال توزیع شدن است.

این استاد دانشگاه گفت: پیش بینی ما از روزهای آینده بدلیل " پیک انتشار ویروس"، افزایش موارد مشکوک به " ویروس کرونا " بوده و به همین دلیل از مردم مصرانه می خواهیم از حضور در تجمعات جدا خودداری کرده و نکات بهداشتی را دوچندان تر از گذشته رعایت کنند.

ضدعفونی روزانه بیمارستان ها و کلنیک های درمانی 

یزدان پناه از ضدعفونی روزانه بیمارستان ها و کلنیک های درمانی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و ادامه داد: شرایط کنونی در استان شرایط نسبتا خوبی است اما از مردم انتظار داریم همکاری های خود با مراکز درمانی را بیشتر کنند.

وی گفت:‌ گندزدایی مراکز بهداشتی در سطح شهر یاسوج توسط شهرداری و سپاه فتح شروع شده و مواد ضدعفونی مورد نیاز نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی این شهر تهیه و در اختیار آنها قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه موارد مشکوک به کرونا در شهرهای کوچک استان باید سریع به کلنیک های درمانی مراجعه کنند، اظهارداشت:‌ در شهرستان های گچساران و کهگیلویه نیز بیماران مشکوک به ویروس کرونا توسط متخصصان عفونی درمان و در صورت نیاز به بیمارستان شهید جلیل یاسوج اعزام می‌شوند.

کنترل ورودی ها با " دماسنج های دیجیتالی "‌

یزدان پناه افزود: ورودهای شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در محل پلیس راه‌ها با " دماسنج‌های دیجیتالی" وضعیت مسافران کنترل و در صورت مشاهده افراد مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی راهنمایی می شوند.

وی گفت: بررسی ورودی های استان با "دماسنج های دیجیتالی " در ورودی این شهرها کار بزرگی است که در اغلب شهرهای کشور انجام نمی گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در روزهای آینده قراراست "دماسنج‌های دیجیتالی" دیگری به استان جهت کنترل ورودی سایر شهرها تحویل داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز