خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج :

رسانه‌ها به‌ دنبال انتشار اخبار بسترساز مشارکت حداقلی در انتخابات ؛ نباشند / برای رسانه‌هایی متخلف در تعطیلات هم پرونده تشکیل می شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۸۶

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه‌ها نباید بدنبال انتشار مطالبی که بسترساز مشارکت حداقلی در انتخابات است باشند،ادامه داد:‌ ما معتقدیم رسانه‌ها بلندگوهای حق و عدالت در جامعه هستند به شرطی که در جایگاهی که دارند بمانند و دچار انحراف نشوند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سیدعلی ملک حسینی، در نشست خبری خود با  رسانه‌ها گفت: رسانه‌ای که می‌خواهد برای مردم خدمت کند باید با خلوص نیت کار کرده و حواسش باشد که به زنگارها، پول‌های کثیف و انحرافات سیاسی آلوده نشود.

وی با تشریح وظایف رسانه‌ها در انتخابات امسال، اظهار داشت: رسانه‌ها باید با مردم صداقت داشته تا بتوانند وحدت و هم افزایی کرده و از سویی بتوانند قدرت اقناع عمومی را در خود بالا برده و مخلصانه عمل کنند.

این مقام قضایی گفت: رسانه‌ها بایستی به روز بوده و از ایجاد فضای تخریب و تهمت جلوگیری کرده و تمام توان خود را برای بصیرت افزایی به کارگیرند.

پرهیز رسانه‌ها از ورود به دسته بندی‌های سیاسی

ملک‌حسینی گفت: رسانه‌ها بایستی کاندیداهای با معیار تزار انقلاب اسلامی را به افکار عمومی معرفی کرده و البته تلاش بعدی دشمن این است که اگر انتخاباتی شکل می‌گیرد این شکل گرفتن در یک فضای ناامنی باشد.

وی با بیان اینکه دشمن بر اختلاف سلایق کاندیداها، لیدرها و هواداران کاندیداها موج سواری کرده و فضای عمومی جامعه را تحریک می کنند، اظهارداشت: رسانه‌ها در این زمینه باید هوشیار باشند که به این آتش دامن نزنند.

این مقام قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی اوقات شاهد هستیم که برخی رسانه‌ها متاسفانه از هم اکنون خطاهایی انجام می‌دهند و وارد دسته‌بندی‌های سیاسی می‌شوند اما ورود به این دسته بندی‌ها به معنای ورود به جرایم انتخاباتی و عبور از خطوط قرمز قانون است.

وی برگزاری انتخابات سالم را زمینه ساز ارتقای اعتماد عمومی جامعه از نظام ذکر و ادامه داد: در فصل جدید قوه قضائیه  ،ارتقای اعتماد عمومی به ارکان نظام از سوی جامعه شروع شده و دشمن این موضوع را هم فهمیده و از هر دری وارد می شود که به این اعتماد عمومی خللی وارد کند.

این مقام قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه سیاست اصلی دستگاه قضایی در انتخابات اسفندماه امسال ایجاد بسترهای مشارکت حداکثری و انتخاباتی پرشور است، ادامه داد: البته سیاست پیشگیری این دستگاه سیاست فعالی است.

ملک‌حسینی گفت:‌از مصوبات کمیته رصد فضای مجازی تا بعد از انتخابات انجام اقدامات پیشگیرانه و برگزاری دوره های آموزشی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ازتشکیل پرونده‌های قضایی انتخاباتی برای برخی از کارکنان و مدیران دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و اظهارداشت: تاکنون برخی از کارکنان و مدیران دولتی در تمام شهرستان های استان با همکاری دادستانها، تذکرهای لازم را گرفته و برای آنان پرونده های قضایی تشکیل شده است.

وی گفت: این که از الان گفته شود فلانی پیروز قطعی انتخابات است بطور حتم همان جوی خواهد بود که در فتنه 88 پیش آمد و بعد هم که نشانه‌های روشن ارائه شد، کسانی که نمی خواستند بپذیرند، نپدیرفتند و نباید می شد آنچه که شد و همه نیز می‌دانیم.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد معتقدست انتشار چنین تیترهایی و چنین موضوعاتی عبور از خطوط قرمز است و در دستگاه قضایی، باوجود پیشگیری از انتشار چنین تیترهایی، برای رسانه هایی که از خطوط قرمز عبور کرده و بسترساز شکاف در وحدت شوند پرونده قضایی تشکیل می شود.

ملک‌حسینی گفت: برای رسانه‌هایی که اینگونه عمل کنند در روز تعطیل حتی پرونده تشکیل خواهد شد و بنا داریم با قید فوریت برخوردهای قانونی انجام شود و حتی صدور احکام در خود ایام انتخابات هم صورت می گیرد تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رسانه ها خواست از انتشار نظرسنجی های انتخاباتی خودداری کنند.

این مقام قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از مسائلی که رسانه‌ها باید به آن توجه داشته باشند انتشار نظرسنجی‌های بی پایه و اساس بویژه در ایام انتخابات است.

ملک حسینی معتقدست انتشار نظرسنجی‌ها در شرایطی که تبلیغات انتخاباتی ممنوع است بسترساز فضای کاذب انتخاباتی بوده و رسانه‌ها باید تلاش کنند هیجانات انتخاباتی را به سمت و سوی مشارکت حداکثری سوق دهند نه هیجان‌های کاذبی که منجر به اختلافات می‌شود.

برخورد قاطع قضایی با توهین کنندگان 

ملک حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که با انتشار دهندگان مطالب توهین آمیز در رسانه‌ها برخورد قاطع قضایی می شود و  رسانه‌ها باید از انتشار مطالب توهین آمیز به کاندیداها و یا هر فرد دیگری خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه‌ها نباید بدنبال انتشار مطالبی که بسترساز مشارکت حداقلی در انتخابات است باشند،ادامه داد:‌ ما معتقدیم رسانه‌ها بلندگوهای حق و عدالت در جامعه هستند به شرطی که در جایگاهی که دارند بمانند و دچار انحراف نشوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز