خبرگزاری کار ایران

سرپرست میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

مرمت قلعه‌های تاریخی استان یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۳۲۵

سرپرست میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرمت قلعه‌های تاریخی استان یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، " مجید صفائی" با بیان اینکه بیش از 2 هزار اثر تاریخی شناسایی شده در استان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 755 اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

وی گفت: نقوش برجسته تنگ سولک در بهمئی، آثار سنگی چین لوداب، شهر سنگی دلی یاسیر کهگیلویه، قلعه رئیسی کهگیلویه و دو گور دو پا در باشت از جمله بنا‌های تاریخی ثبت شده این استان در فهرست آثار ملی است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون ۶۱ آسیاب، ۵۰ خانه تاریخی، ۴۰ قلعه، ۴۰ آب انبار، ۲۳ بقعه متبرکه، ۱۹ گورستان، ۱۷ استودان، ۱۳ پل، ۱۳ بافت تاریخی، پنج حمام، پنج مسجد و سه کاروان سرای این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

صفائی با اشاره به اهمیت بناهای تاریخی به عنوان هویت مردم کهگیلویه و بویراحمد، گفت: حفاظت، مرمت و ثبت ملی بناهای تاریخی در اولویت برنامه‌های این اداره کل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز