خبرگزاری کار ایران

اولتیماتوم شدید رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیران انتخاباتی/ برخی مدیران در رصد اطلاعاتی دستگاه قضایی هستند

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۲۲۲

به منظور رصد فعالیت های اجرایی ، نظارتی و نامزدهای انتخابات در استان ،نشستی با حضور مسئولان قضایی ،سیاسی ،اجرایی ،نظارتی و امنیتی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج ، در این نشست "حسن نگینتاجی " رئیس کل دادگستری استان در جمع اعضای کمیته پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی موضوع بخشنامه قوه قضائیه در شهریور ماه 98  درباره انتخابات را مد نظر قرار داد و گفت : در این بخشنامه موضوع انتخابات را در بندهای 12گانه ابلاغ کرده و شایسته است در اجرای آن موارد دقت لازم انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستور العمل قوه قضائیه درباره صیانت از آرای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در بند‌های ۱۲ گانه ابلاغ شده و کمیته پیشگیری با استناد به ابلاغیه رئیس قوه قضائیه در مورد مصادیق جرایم انتخاباتی اقدام می‌کند.

نگینتاجی افزود: براساس موارد تدوین شده در بخشنامه مذکور شرح اجرای وظایف بر عهده ریاست دادگستری است و در قانون مربوطه ،عناوین مجرمانه شامل زمان شروع زمان ثبت نام ، حین انتخابات و بعد از برگزاری انتخابات است.

وی گفت: پایش فرایند تبلیغ کاندیدا‌ها بر اساس این دستوالعمل یک روز پس از نام‌نویسی کاندیدا‌ها شروع و در حین و پس از انتخابات ادامه دارد.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه، وظیفه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی، رسیدگی به مواردی است که به سلامت انتخابات پیش رو کمک می نماید، افزود: معاونت پیشگیری،حق دخالت در تشکیل پرونده برای عناوین مجرمانه انتخاباتی را دارد و در هر جایی که خطر وقوع جرم وجود داشته باشد وظیفه معاونت  پیشگیری از وقوع جرم است که ورود کند.

نگینتاجی گفت: البته کار ارشاد و انذار از مدت‌ها پیش برای ایجاد فضای آرام در این عرصه شروع شده و پس از نام نویسی به تخلفات برابر قانون رسیدگی و با مجرمان برخورد قاطع می‌شود.

وی به ضرورت آسیب شناسی انتخابات اشاره کرد و افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش برای رفع این آسیب‌ها مورد تاکید است.در صورتی که این آسیب‌ها زمینه ارتکاب به جرم را فراهم کند باید بدون فوت وقت با مسببان برخورد شود.

مدیران منتظر عواقب تخلفات انتخاباتی خود باشند

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه به موجب قانون انتخابات ،وظیفه مسئولان اجرایی، برگزاری یک انتخابات شایسته و در شأن نظام اسلامی است، به مدیرانی که له یا علیه نامزدهای انتخاباتی تبلیغ می‌کنند هشدار داد و گفت: مدیرانی که در میتینگ های انتخاباتی شرکت می کنند و دوام و بقای مدیریت شان  را در گرو تبلیغ برای یک کاندیدا می دانند   مدیر نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مدیران افزود: آن دسته از مدیرانی که از بیت المال، له یا علیه کاندیدایی استفاده کند منتظر عواقب آن باشند.

برخی مدیران در رصد اطلاعاتی دستگاه قضایی هستند

وی با اشاره به اینکه خودروهای اداری فاقد مجوز تردد توقیف می شوند، افزود: برخی مدیران از خودروهای پلاک سفید و استیجاری اداره مربوطه بدین منظور استفاده می کنند که در رصد اطلاعاتی ما قرار دارند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: جرائم انتخاباتی در شعب ویژه و خارج از نوبت و با نظارت رؤسا و دادستان ها رسیدگی می شوند.

حسنی با اظهار اینکه؛ هرگونه نظر سنجی در خصوص نتیجه انتخابات جرم تلقی می شود، اظهار کرد: یکی از آسیب های انتخاباتی، انجام نظرسنجی در سایتها و وبلاگهاست و درصورتی که مجوز از ارشاد نداشته باشند جرم محسوب می شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز