خبرگزاری کار ایران

برقرسانی به 298 خانوار روستایی در بویراحمد و دنا در 6 سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۲۳۲

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برقرسانی به 298 خانوار روستایی در شهرستان های بویراحمد و دنا خبرداد.

نادر جانی پور در حاشیه نشست کمیته برق های غیرمجاز این شرکت به ایلنا از یاسوج گفت: در شش ساله گذشته 298 خانوار روستایی در شهرستان های بویراحمد و دنا در 27 روستای دارای کُد روستایی وزارت کشور از نعمت برق برخوردار شدند.

وی اعتبار هزینه شده برای برقرسانی به این روستاها را حدود 38 میلیارد ریال عنوان و اظهارداشت: از 27 روستای برقرسانی شده 25 روستا در شهرستان بویراحمد و 2 روستا در حوزه جغرافیایی شهرستان دنا بوده است.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: 13 خانوار روستایی در شهرستان های بویراحمد و دنا نیز با استفاده از انرژی خورشیدی در شش سال گذشته از نعمت برق برخوردار شده که این خانوارها در مناطق سخت گذر و کوهستانی واقع شده اند.

جانی پور، طول شبکه های برق استفاده شده برای برقرسانی به این روستاها را حدود 14 کیلومتر ذکر و خاطرنشان کرد: اعتبارات هزینه شده برای برقرسانی به 298 روستایی برقدار شده از محل بند (ز) تبصره 9 ، عمرانی استانی ، توانیری بند 69 و توانیر بوده است.

وی گفت: روستاهای چشمه جیوری، زرین دو تو کول ارزن، باغ انجیرک، سرگچینه، تل سرخ دیلگون، دم برم – مور زرد زیلایی، کولند زیلایی، چاه روغنی، سیب مداب،  دره بید بابکان، برد چفته ، برآفتاب جلاله و ماشک کار دنا مهمترین روستاهایی هستند که در شش سال گذشته از دولت تدبیر و امید از نعمت برق پایدار برخوردار شدند.

این استاد دانشگاه، روستاهای نده لوداب، له وار حسین، کیمه سفلی و علیا در شهرستان بویراحمد را روستاهایی برشمرد که با استفاده از انرژی های نوین از نعمت برق برخوردار شدند.

جانی پور گفت: برای برقرسانی به تمامی روستاهای برقدار شده در شش سال گذشته 23 ترانسفورماتور نیز نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز