خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

دولت تصمیمی برای عملیات اجرایی میدان گازی مختار بویراحمد ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۹۳۹

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که دولت تصمیمی برای عملیات اجرایی و اکتشاف میدان گازی مختار بویراحمد براساس برنامه ششم توسعه ندارد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "عزیز فیلی" در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:‌ میدان گازی مختار بر اساس اطلاعاتی که ما کسب کرده ایم از طرح های ملی بوده و در بخش استانی قرار نگرفته است.

وی گفت:‌ با پیگیری هایی که انجام گرفته، کارهای مطالعاتی آن تقریبا به سرانجام رسیده ولی هیچ برنامه اجرایی براساس برنامه ششم در ارتباط با این میدان گازی به ما اعلام نکرده‌اند و کشور هم براساس برنامه‌های اولویت دار پروژه های خود را اجرایی می‌کند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اما تاکید می‌کند که تصمیم خاصی در ارتباط با شروع عملیات اجرایی میدان گازی مختار بویراحمد در کشور گرفته نشده است. 

فیلی در پاسخ به این سئوال که میدان گازی مختار چهارمین میدان گازی کشور است و بنا به گفته " زارعی" نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی در این میدان می بایست تاکنون آغاز می شد، اظهار داشت: میدان گازی مختار دارای ذخیره مناسبی است اما در ایران از این میادین زیاد وجود دارد.

وی گفت: مثلا پارس شمالی دارای ذخایری عظیم تر از پارس جنوبی است اما چون الان اولویت با پارس جنوبی است عملیات اجرایی و اکتشاف و سایر برنامه های دیگر در این میدان انجام گرفته و می گیرد. 

دولت برنامه ای برای عملیات اجرایی میدان گازی مختار در برنامه ششم توسعه ندارد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در پارس جنوبی ما با کشور قطر مشترک و در میدان گازی دشت عباس با عراق هم مرز هستیم. 

فیلی با اشاره به ویژگیهای میدان گازی مختار بویراحمد، اظهار داشت:‌ میدان گازی مختار بویراحمد از میادین بزرگ کشوری بوده و در برنامه های آینده دولت خواهد بود و بعید می دانم در برنامه ششم توسعه اتفاق خاصی برای آن اتفاق بیفتد.

وی گفت: دولت برنامه ای برای شروع عملیات اجرایی میدان گازی مختار بویراحمد در برنامه ششم توسعه ندارد و به نظر می آید در برنامه هفتم این اتفاق رخ بدهد اگر چه در همان برنامه هم معلوم نیست این اتفاق رخ بدهد یا خیر.

به گزارش ایلنا از یاسوج، میدان گازی مختار بویراحمد در سال 91 کشف و قراربود در همان سال های اولیه بعد از اکتشاف، عملات اجرایی آن شروع شود.

باگذشت حدود هشت سال از اکتشاف این میدان عظیم گازی، هیچ اتفاق خاصی برای شروع عملیات اجرایی آن در منطقه مختار بویراحمد رخ نداده است.

میدان گازی مختار یاسوج با تولید بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی ذخیره شده یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

گاز ذخیره شده در این میدان گازی می تواند گاز طبیعی مورد نیاز استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از استان های همجوار از جمله اصفهان و چهارمحال و بختیاری را تا ۱۰۰ سال آینده تامین کند.

این میدان در 10 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز