خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

غار ده شیخ پاتاوه می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری جنوب کشور باشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۲۴۸

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از غار ده شیخ پاتاوه در شهرستان دنا گفت: غار ده شیخ پاتاوه می‌تواند یکی از قطب های گردشگری جنوب کشور باشد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "حسین کلانتری" استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از مجموعه تفریحی توریستی غار ده شیخ در بخش پاتاوه شهرستان دنا بازدید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید گفت: طبیعت بکر و زیبا و وجود اماکن تاریخی، زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان دنا به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری و تفریحی استان را فراهم کرده است.

وی به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از ۲ هزار اثر تاریخی و ۳۰۰ جاذبه طبیعی در استان وجود دارد که می‌تواند پذیرای گردشگرانی از جای جای کشور و حتی خارج از کشور باشند.

کلانتری گفت: ساخت اقامتگاه‌های بوم گردی و توجه ویژه به مناطق تاریخی و طبیعی از اولویت های ویژه دولت است که باید مورد توجه قرار گیرند.

کلانتری با اشاره به قدمت غار ده شیخ، تاکید کرد: این غار یکی از مکان‌های شگفت انگیز در این استان است که قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری در جنوب کشور را دارد.

وی افزود: ساماندهی و آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری با ایجاد طرح‌ها و فضاهایی مناسب در این منطقه، می‌تواند موجب جذب بیشتر گردشگر و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان شود.

گفتنی است غار ده شیخ به عنوان سومین اثر طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شده است.

غار ده شیخ پاتاوه در ۳۵ کیلومتری شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا واقع شده و در فاصله دو کیلومتری روستایی به همین نام قرار دارد.

دهانه غار ده شیخ در ارتفاع یک هزار و ۶۷۰ متری از سطح دریا، درست روبروی قله قاش مستان، دنا قرار گرفته است.

این غار دارای قدمت ۱۳۵ میلیون ساله است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز