خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

سد ایلی آباد بهمیی سد گردشگری شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۴۲۱

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه یکی از شاخص های تحقق توسعه پایدار با رونق گردشگری مهیا می‌شود، گفت: زمینه ایجاد سایت گردشگری در حاشیه سد ایلی آباد بهمئی فراهم شود. 

به گزارش ایلنا از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام و جمعی از مسئولان از سد ایلی آباد بازدید کردند.

کلانتری در حاشیه بازدید از سد، اظهار داشت: این سد یکی از طرح های حیاتی و مطالبات مردم به ویژه کشاورزان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تکمیل و راه اندازی این سد را یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در توسعه و رونق منطقه عنوان کرد و افزود: مسئولان در تسریع روند اجرایی این طرح و بهره برداری آن از تمام توان خود استفاده کنند.

کلانتری با اشاره به قابلیت های گردشگری پیرامون سد، گفت: این منطقه می‌تواند هدف گردشگری باشد.

وی افزود: تکمیل این سد نه تنها زمینه رونق کشاورزی، باغات و اشتغال را در پی خواهد داشت بلکه می‌توان با یک برنامه ریزی هدفمند و ایجاد زیرساخت ها یک سایت گردشگری مدرن را نیز در این منطقه احداث کرد.

کلانتری گفت: ایجاد دهکده و سایت گردشگری در منطقه باید براساس معماری بومی و خاص باشد تا زمینه جذب توریست در استان را به وجود آورد.

نماینده عالی دولت در استان خواستار تلاش شبانه‌روزی مسئولان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برای راه‌اندازی هرچه سریع تر این سد شد و گفت: تکمیل سد در اولویت کاری این دو دستگاه قرار گیرد.

گفتنی است این سد در دو فاز در حال اجرا است و فاز اول و بدنه تکمیل شده است.

تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای احداث این سد هزینه شده و فاز دوم برای تکمیل نیازمند تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز