خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: 

تخریب کنندگان خود را حلال نمی کنم/ افزایش رشد اعتبارات دفتر از ۲۰ میلیون تومان به بیش از یک‌میلیارد تومان در چند سال گذشته/مجوز سمن ها در صورت ورود به مسائل سیاسی و اقتصادی لغو می شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۰۲۵

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه توسعه سمن ها در اولویت کاری این دفتر قرار دارد، گفت: جوانان در کنار افراد با تجربه می توانند زمینه شکوفایی و توسعه استان در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی را به وجود آورند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سیدعلی‌فتح میرمحمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از نقد منصفانه و آگاهانه رسانه ها استقبال می کنم، اظهار داشت: از افرادی که به دنبال تخریب باشند و با تخریب دیگران در پی به دست آوردن متاعی باشند را حلال نمی کنم.

وی افزود: به طور قطع این تخریب ها نشان دهنده موفقیت دفتر اجتماعی و فرهنگی در ماموریتش است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در طول پنج سال گذشته نه تنها در افزایش تعداد تشکل های اجتماعی بلکه تقویت و احیای آنها گام های اساسی برداشته شد.

میرمحمدی گفت: امروز در این رهگذر شاهد کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی هستیم و کاهش ۱۱ درصدی طلاق، ۱۶ درصدی خودکشی، ملایم شدن شیب مهاجرت، کنترل اعتیاد، ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی، پرداختن به موضوع مفاسد اخلاقی و پیگیری برنامه‌های استراتژیک ایدز گواهی بر این ادعا است و این موارد تنها بخش کوچکی از فعالیت های این دفتر است.

وی با تاکید بر اینکه دولت سمن ها را یار خود می داند، تصریح کرد: این برنامه ها با همکاری سازمان های مردم نهاد و در قالب تفاهم نامه با ۵۰ سمن از مناطق مختلف استان در سال گذشته عملیاتی شد.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: رشد اعتبارات این دفتر از ۲۰ میلیون تومان به یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گواهی آشکاری بر فعالیت کیفی و به روز بودن این دفتر و حوزه سیاسی و امنیتی استانداری است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان به ویژه جامعه دانشگاهی در انجام تحقیقات و پژوهشی های این دفتر، افزود: این تحقیقات در زمینه نقش عوامل فردی، اجتماعی و اقتصادی در افزایش طلاق در استان، انجام دو کار بزرگ تحقیقاتی در همه مراکز شهرستان ها در خصوص سرمایه اجتماعی، حاشیه نشینی، بررسی وضعیت اخلاقی و....بوده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های دفتر اجتماعی نظارت بر کار تشکل‌ها است، عنوان کرد: این دفتر ضمن تایید اساسنامه و تقویت این سمن ها در صورت ورود آنها به مسائل سیاسی، اقتصادی و مسائل حاشیه ای ابتدا تذکر داده و در صورت عدم اصلاح نسبت به لغو پروانه سمن مربوطه اقدام می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز