خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و گو با ایلنا عنوان شد :

اجرای قانون بازنشستگی اجباری نیست/رئیس سازمان عشایر نرفته که برگردد/ ماندن یا نماندن قندالی به تصمیم وزیر بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۸۸۸

این روزها که همه‌جا صحبت از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی است برخی از مدیران گویا علاقه‌ای به ترک مسئولیت ندارند. رئیس سازمان امور عشایر ایران یکی از آنها است. این در حالی است که معاون وی نیز معتقد است :« اجرای این قانون اجباری نیست.»

خبرنگار ایلنا با نقی‌ترابی معاون‌توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر ایران در این‌باره گفت‌و گو کرد‌ه‌ که در زیر می خوانید.

چند درصد از قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان،  در سازمان امور عشایر کشور اجرایی شده است؟‌

بخشنامه بازنشستگی را در سازمان امور عشایر اجرایی کرده‌ایم و بازنشسته ای نداریم که رفته باشد و دوباره بازخوانی کرده باشیم و به سرکار برگردانیم. 35 ساله‌ها دارند می‌روند یه عده رفته‌اند و الان هم دارند می‌روند و تا آخر سال هم می‌روند. در سازمان امور عشایر سه چهارتایی داریم در اینجا و در سراسر کشور هم تقریبا همینطور است چون بدنه امور عشایر تقریبا جوان است.

رفتن بازنشستگان اجباری است؟

  قانون نگفته اجباری است اما دارد  اجرا  می‌شود چون قرار است  از نیروهای جوان استفاده شود. خود آنها هم بخاطر کم شدن مزایا و غیره دارند می روند. طبق این قانون به بازنشستگان بالای  35 سال خدمت ، اجازه فعالیت داده نمی شود. قبلا تمدید می کردند .ا‌لان   وزارت جهاد  هم تمدید نمی‌کند.

پس  با این حساب رئیس سازمان امور عشایر ایران هم جزو بازنشستگان است؟

بله. آقای کرمعلی قندالی هم  35 سال شان در وزارت جهاد کشاورزی تمام شده . البته ماندن یا نماندن وی ‌به تصمیم وزیر  بستگی دارد.

یه جایی خواندم بیش از 38 سال سابقه دارد؟

بیش از 38 سال باتوجه به سربازی و آموزش و پرورش و غیره . البته  به صورت قراردادی بود.

یعنی 35 سال بیشتر خدمت کرده؟

چرا اینقدر برای رسانه ها مهم است که امثال ایشان برود یا من بروم و یا آن دیگری که سال‌ها بازنشست شده برود، پذیرش مسئولیت خیلی راحت نیست  آن هم در این شرایط زمانی با این نبود امکانات و اعتبارات و ... یک مسئول واقعا باید خودش را داغان کند تا بتواند  کاری انجام دهد. الان در اضافه کاری‌ها و پرداخت‌ها مانده‌ایم. خیلی‌ها دارند می‌روند تا جایی که اطلاع دارم همه دارند می‌روند. در وزارتخانه  افرادی را می شناسم که درخواست  بازنشستگی  کرده‌اند. طبیعی هم است چون یکسری مزایا دارد کم می شود خود بخود طرف می‌بینید صرف ندارد ولی کسان دیگری بودند که گرفتند و بردند. آنها را باید بگیرید که ببینید بیرون دارند چه کار می کنند .

بالاخره آیا  قانون شامل حال آقای قندالی می شود؟

نه خیر نمی‌شود. این قانونی که الان هست نمی شود. قانون می‌گوید اگر آقای قندالی رفته بود و از کارش بازنشسته شده بود و حق بازنشستگی خود را گرفته بود و دوباره برگشته بود شاملش می شد ولی ایشان نرفته که برگردد.

یعنی قانون جدید مجلس شامل حال آقای قندالی نمی‌شود؟

در حال‌حاضر خیر.

یعنی چه در حال حاضر ؟

یعنی احتمال اینکه بگویند کسانی که 35 سال هستند بروند وجود دارد اما هنوز ابلاغ نکرده‌اند اما برای کسانی که رفته‌اند و برگشته‌اند و مجددا برگشته‌اند اینها باید بروند.

یعنی بازنشستگی 35 ساله اجباری نیست هنوز؟

نه خیر. مال ایشان نه. در حال حاضر ابلاغ نشده اما احتمال زیادی است بشود. احساسم این است شاید شامل وی بشود. یعنی هرکس 35 ساله اش شده برود، باز هم تکرار می‌کنم بستگی به وزیر دارد که تمدید بکند یا نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز