خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

نگرانی از افزایش مهاجرت روستائیان به شهرها در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۶۶۵

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مهم‌ترین عامل در بروز و ایجاد معضل حاشیه نشینی در حاشیه شهرها به عنوان یک تهدید و آسیب جدی اجتماعی و رو به افزایش را باید در برخی کم توجهی‌ها و توزیع ناعادلانه منابع در روستاها جست و جو کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، علی‌محمد احمدی در دیدار با معاون پشتیبانی و امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که مدیران کل سابق و جدید بنیاد مسکن استان نیز حضور داشتند، اظهار داشت: افزایش نرخ مهاجرت از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به سوی حاشیه شهرها به ویژه یاسوج رو به افزایش و نگران کننده است.

وی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یکی از زنجیره‌های کارآمد و اثرگذار در فرآیند توسعه پایدار روستاها دانست و گفت: نقش این نهاد انقلابی تا حدود زیادی در ایجاد زیرساخت‌ها، بهسازی و رونق روستاها تعیین‌کننده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان ، گفت: بدون شک هرگاه منابع و امکانات به طور عادلانه و با نگاه ایجاد فرصت برابر در روستاها توزیع شود هیچ شخص روستایی و یا کشاورزی نیز حاضر نخواهد بود که زندگی ساده و بی آلایش و با آرامش خود را به یک عمر زندگی در سراب کاذب شهرهای بزرگ واگذار کند.

وی ابراز داشت: با توجه به افزایش سطح توقعات و ظهور نیازهای جدید نوع مطالبه گری و درخواست‌ها در روستاها نیز بالا رفته و قدرت اقناع سازی و تأمین این نیازها تا حدودی برای متولیان امر و دولتمردان مشکل شده است.

احمدی با بیان اینکه امروزه ریشه بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی از حاشیه شهرها است، گفت: به جای صرف هزینه‌های هنگفت برای ساماندهی مکان‌های حاشیه‌ای باید سرمایه گذاری را بر روی توسعه پایدار روستاها متمرکز کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین شرایط و محرومیت‌های عمیق و تاریخی در کنار پراکندگی و مشکلات متعدد زیرساختی در روستاهای این استان را یادآور شد و خواستار توجه ویژه و بیش از پیش مسئولان و متولیان امر در سطح ملی برای رفع چالش‌های موجود شد.

احمدی گفت: یکی از راهبردها و اولویت‌های دولت دوازدهم به ویژه معاونت توسعه روستایی رئیس‌جمهوری توسعه پایدار روستاها، جلوگیری و کنترل مهاجرت روستاییان است که در این راستا نیز گام‌های مثبت و امیدوارکننده‌ای برداشته شده است.

وی به تفاهم نامه رفع محرومیت زیلایی بویراحمد به عنوان یکی از اقدام‌های مثبت دولت در این استان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه افزون بر 720 میلیارد ریال برای اجرای 10 طرح عمرانی، خدماتی و توسعه برای رفع محرومیت دهستان زیلایی شهرستان بویراحمد اختصاص یافت.

احمدی گفت: بر اساس این تفاهم نامه حدود 50 درصد از اعتبار مورد نیاز طرح‌های زیربنایی و عمرانی در این دهستان توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تأمین خواهد شد. 

در پایان این نشست، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از تلاش‌های مدیرکل سابق بنیاد مسکن استان برای دکتر جنتی مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز