خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

شهردار دوگنبدان وجاهت قانونی دارد /حرف‌های رئیس شورا را قبول ندارم/ هنوز از تهران ‌پاسخ دقیقی به ما ندادند

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۶۹۶

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنچه ‌رئیس شورای شهر دو گنبدان درباره شهردار این شهر گفته وجاهت قانونی ندارد.

عبدالکریم عزیزی در گفت و گو با ایلنا از یاسوج با تاکید براینکه مسئولیت شهردار دوگنبدان دارای وجاهت قانونی بوده و امضای وی نیز معتبر است، اظهارداشت: تا رای هیات حل اختلاف در این ارتباط صادر نشود آقای ظفری شهردار بوده و مسئولیت وی وجاهت قانونی دارد.

وی با تشریح آخرین وضعیت پرونده شهردار دوگنبدان در شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد از غیبت نماینده مجلس در کهگیلویه بزرگ در این شورا  آن هم  در روز پایان تصمیم‌گیری برای ماندن یا رفتن ظفری شهردار این شهر خبرداد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: شورای حل اختلاف استان متشکل از پنج‌ نفر که شامل استاندار، نمایندگان گچساران و کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دادگستری و نماینده شورای عالی استان‌ها بوده که روز گذشته در جلسه تصمیم گیری پرونده شهردار دوگنبدان آقای هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی حضور نداشت.

نیاز به وقت بیشتری است

عزیزی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در شورای حل اختلاف  استان، خاطرنشان کرد: بعد از بررسی‌های صورت گرفته، اعضای شورای حل اختلاف اعلام کردند ‌ پرونده ظفری شهردار دوگنبدان نیاز به زمان بیشتری دارد و قرار است ظرف مدت یک هفته آینده نشست دیگری تشکیل دهند.

وی در ادامه، روند صورت‌گرفته در پرونده شهردار دوگنبدان و ارسال آن از کمیته انطباق به شورای حل اختلاف استان را درست و قانونی ارزیابی  و خاطرنشان کرد: اینکه آقای حسینی رئیس شورای شهر دوگنبدان این روند را غیرقانونی خوانده قبول ندارم و روند صورت‌ گرفته کاملا قانونی بوده و تا اعلام رای شورای حل اختلاف، ظفری می‌تواند شهردار باشد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد درباره تشکیل نشدن جلسات شورا  نیز گفت: اگر عدم تشکیل جلسات بخاطر همین موضوع است اتفاقی غیرقانونی است واعضا  حتما باید تشکیل جلسه دهند.

عزیزی گفت:‌ مصوبه شورای شهر دوگنبدان مبنی بر نداشتن صلاحیت اجرایی شهردار این شهر اکنون قابلیت اجرایی نداشته و باید مراحل قانونی و رای شورای حل اختلاف صادر تا سرپرست شهرداری دوگنبدان مشخص شود.

پاسخ دقیقی ندادند

وی در پاسخ به این سوال که براساس ماده چهار قانون شوراها، اگر چهار نفر از اعضای شورای هفت نفره، رای به رد شهردار مبنی بر نداشتن صلاحیت احراز بدهند، آیا مصوبه آنها قابلیت اجرایی دارد؟ اظهارداشت: ما این موضوع را به تهران استعلام کرده اما  متاسفانه پاسخ دقیقی ندادند که  حق با شورا است یا خیر.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوال دیگری که بنا بگفته رئیس شورای دوگنبدان، استانداری و شورای حل اختلاف می بایست ظرف 20 روز پاسخ مصوبه شورا را می‌دادند و هنوز نداده‌اند؟ هم گفت : تفسیری که رئیس شورا دارد با تفسیری که استانداری دارد متفاوت است و دیدگاه هیئت حل اختلاف این است که این روند طی شود.  زمان 20 روزه برای تصمیم‌گیری و پاسخگویی در قانون آمده و شاید حرف شورا هم در این ارتباط درست باشد اما شورای حل اختلاف برای تصمیم‌گیری نهایی معتقد است نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی افزود:‌ در قانون نوشته شده یکی از شرایط شهردار، داشتن پنج سال سابقه اجرایی است  اما شورای شهر دوگنبدان می‌گوید آقای ظفری تنها هشت الی 9 ماه سابقه دارد که مستندات آن هم از دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران، دانشگاه سماء و تامین اجتماعی شهرستان به پیوست مصوبه شورا به هیات حل اختلاف ارسال شده است.

مصوبه را رد نکردیم

مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد  شورای حل اختلاف، مصوبه شورای دوگنبدان را رد نکرده اما می‌گوید باید بررسی بیشتر انجام دهیم تا بتوانیم به نتیجه دقیقی دست پیدا کنیم.

عزیزی در پاسخ به این سوال که مگر اسناد کافی برای تائید مصوبه شورای دوگنبدان در شورای حل اختلاف وجود ندارد؟ هم تصریح کرد:‌ اعضای شورای حل اختلاف اعلام کرده اند اسناد کافی نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد و قرار است بعد از یک هفته اگر به نتیجه قطعی رسیدند رای خود را صادر کنند.

وی گفت: اگر مصوبه شورای شهر دوگنبدان به تایید شورای حل اختلاف نرسید آنان می‌توانند از طریق شورای حل اختلاف مرکز و دیوان عدالت اداری پیگیر اعتراض خود باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز