خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد ؛

کاهش 4.4 درصدی نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۳۶۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 4.4 نرخ بیکاری در این استان طی سال‌جاری خبرداد.

به گزارش ارسالی به ایلنا یاسوج، پروانه نیکمرام گفت: نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395، 17.7 درصد بوده که در سال 1396، با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشتغال روستایی است، اظهارداشت: پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی با هدف رفع مشکل بیکاری در مناطق روستایی از راهکارهای توسعه متوازن کشور و راهی برای مهاجرت معکوس روستاییان از شهرهای پرجمعیت به محل سکونت قبلی خود است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ استان 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند. 

نیکمرام از معرفی یکهزار و 462 طرح اشتغال روستایی و عشایری با چهار هزار و 680 میلیارد ریال اعتبار در استان کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها طی سالجاری خبرداد.

وی گفت: در صورت بهره برداری از این طرح‌ها هشت هزار و 300 نفر شاغل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون حدود 520 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به 538 طرح در این استان پرداخت شده که از این میزان پرداختی 20 میلیارد ریال مختص تعاونی بانوان و 170 میلیارد ریال مربوط به سایر تعاونی‌ها بوده است.

نیکمرام، مبلغ سهمیه ابلاغی تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی به کهگیلویه و بویراحمد را یک هزار و 70 میلیارد ریال بوده برشمرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز