خبرگزاری کار ایران

فرماندار باشت خبر داد:

جیره‌بندی آب 22 هزار باشتی در مهرماه/ به مرز بحران کم آبی رسیده‌ایم/ حمل آب با کمک چارپایان

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۸۱۵

فرماندار باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت‌ آب شرب سالم ساکنان این شهرستان اعم از شهری و روستایی اظهار نگرانی کرد و یادآورشد: شهرستان باشت دارای 22 هزار جمعیت است که در مهرماه امسال شاهد جیره بندی و سهمیه بندی آب آشامیدنی خواهند بود.

سید مسعود حسینی در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: متاسفانه اغلب منابع آبی در مناطق مختلف شهرستان باشت خشک شده و یا دبی آنها به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

وی با بحرانی خواندن شرایط کنونی آب شرب سالم برای ساکنان شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: این شهرستان دارای 137 روستا بوده که بیش از 70 درصد این روستاها هم اکنون با تانکر آبرسانی می‌شود.

فرماندار باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از جمعیت  22 هزار نفری در این شهرستان 12 هزار نفر در روستاها و 10 هزار نفر در شهر باشت مرکز این شهرستان ساکن هستند که با توجه به شرایط کنونی بطور حتم شاهد جیره بندی و سهمیه بندی آب در شهر خواهیم بود.

حسینی گفت: با زحمت فراوانی از تابستان درحال گذر هستیم اما باتوجه به خشک شدن منابع آبی و پایین رفتن دبی چاه تامین کننده آب شرب شهر باشت، به نظر می رسد در مهرماه جاری جیره‌بندی و سهمیه بندی آب را در شهر باشت مرکز شهرستان عملیاتی بکنیم.

وی افزود: هم اکنون بین هشت تا 9 روز زمان می‌برد تا بتوانیم آب را از چاه آبی تامین و بوسیله شبکه به شیرهای آب منازل روستایی انتقال دهیم و واقعا درحال تجربه شرایط بحرانی در موضوع آب هستیم.

 تامین آب شرب با چارپایان از چشمه‌ها

فرماندار باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه روستاهای بخش مرکزی باشت به طور کامل با تانکر آبرسانی می شود، ادامه داد: شبکه‌های انتقال آب بسیاری از روستاهای این شهرستان دارای ترکیدگی بوده و متاسفانه روزانه گزارش‌های متعددی از شکستگی لوله‌های انتقال آب به ما گزارش می‌شود که همین ترکیدگی‌ها سبب هدر‌‌روی آب نیز شده است.

حسینی گفت: در برخی از روستاها به دلیل نبود آب در شبکه انتقال، روستانشینان آب خود را با چارپایان از چشمه ها تامین می کنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، شهرستان باشت از شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود که با یاسوج مرکز این استان حدود 130 کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز