خبرگزاری کار ایران

پیگیری خبر‌نگار ایلنا درباره خبر سرقت از یک امامزاده؛

جنتی‌پور : مقصر اصلی خادم و هیئت امنای امامزاده هستند/ از میراث فرهنگی یاسوج شکایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۵۷۵

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا‌کنون سارقان امامزاده علی(ع) شهرستان چرام در نزدیکی یاسوج ‌شناسایی و دستگیر نشده اند.

حجت الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور در گفت‌و گو با ایلنا از یاسوج گفت: روز چهارم شهریورماه جاری ‌سارقانی اقدام به سرقت و دستبرد از امامزاده علی(ع) شهرستان چرام کرده که تاکنون شناسایی و دستگیر نشده اند.

وی با بیان اینکه بنا به گفته هیئت امنای این امامزاده سرنخ ‌هایی از شناسایی سارقان بدست آمده است، خاطرنشان کرد: به عقیده من، مقصر اصلی سرقت از امامزاده علی(ع) شهرستان چرام خود خادم و هیئت امنای امامزاده هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه خادم و هیئت امنای هر امامزاده‌ای بایستی شبانه روز مراقبت‌های لازم از امامزادگان را داشته باشند، اظهارداشت: خادم و هیئت امنای امامزاده علی(ع) مراقبت و پیگیری‌های لازم را برای این امامزاده نکردند.

جنتی پور گفت: 225 امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که امامزادگان شاخص در این استان دارای دوربین مداربسته هستند.

وی حدود 60 ‌امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد را درآمدزا خواند و یادآورشد: تمامی این امامزادگان به دوربین مداربسته مجهز هستند اما متاسفانه میراث فرهنگی استان به ما اجازه نصب دوربین مداربسته در این امامزاده را نداده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاریخچه ساخت بناهای امامزاده علی(ع)، اظهارداشت: اداره کل میراث فرهنگی چون بناهای این امامزاده را تاریخی می داند اجازه زدن یک میخ یا کار با دریل جهت انجام سیم کشی داخل ساختمان این امامزاده را به ما نمی دهد چه برسد به اینکه دوربین مداربسته در آن نصب کنیم.

دزد نگرفته پادشاه است

جنتی پور از شکایت کردن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از اداره کل میراث فرهنگی این استان در محاکم قضایی هم خبرداد و ادامه داد: تنها اقدام میراث فرهنگی این است که به ما اجازه نمی دهد دوربین مداربسته در امامزاده علی(ع) نصب کنیم.

وی گفت: هرچند شاکی اصلی پرونده اداره کل اوقاف و امور خیریه است ‌چون به امامزاده بی حرمتی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که اگر سارق امامزاده علی(ع) دستگیر نشد چه نهادی باید خسارت‌های وارده را جبران کند؟ افزود: اگر دزد امامزاده پیدا شد که باید خسارت‌ها را پرداخت کند و اگر هم پیدا نشد که‌ دزد نگرفته پادشاه است. 

جنتی پور باتاکید براینکه  مقصر اصلی در این پرونده خادم و هیئت امنای امامزاده علی(ع) هستند، ادامه داد: خادم امامزاده استخدام دولت بوده و بیمه آن هم برایشان پرداخت شده است.اگر همکاران ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان نیز در این زمینه مقصر باشند باید پاسخگو بوده و بطور حتم با آنان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی تاکیدکرد اگر اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اجازه نصب دوربین مداربسته به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این امامزاده را ندهد بدون شک از آنان به دستگاه قضایی شکایت می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان احتمالی پول به سرقت رفته در ضریح امامزاده علی(ع) چرام را حدود شش تا هفت میلیون تومان ذکر و اظهارداشت: ماهیانه و یا هر 45 روز یکبار نذورات مردم از ضریح این امامزاده جمع‌آوری می شود. درآمد این امامزاده از محل نذورات مردمی بستگی به فصل سال دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز