خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزیر بهداشت در یاسوج خبر داد؛

ناباروری یکی از عوامل طلاق است/ راه‌اندازی مراکز ناباروری در استان کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۰۵۲

معاون درمان وزیر بهداشت با اظهار تاسف از روند کنونی ناباروری در جامعه کشور ، نازایی زنان را یکی از مشکلات آینده کشور دانست.

به گزارش ایلنا از یاسوج، قاسم جان ‌بابایی درحاشیه بازدید از بیمارستان شهید جلیل یاسوج به رسانه‌ها گفت: ناباروری یکی از مشکلات  آینده کشور است به گونه‌ای که هم اکنون در برخی استان‌ها ۱۵ درصد زنان با این مسئله مواجهند.

وی افزود: برای جلوگیری از افزایش این درصدها و کاهش نرخ نازایی در جامعه زنان راهی جز استفاده از روش‌های نوین پزشکی وجود ندارد.

معاون درمان وزیر بهداشت از راه‌اندازی مراکز ناباروری در شهرهای گچساران و یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک خبرداد و اظهارداشت: ناباروری و نازایی مردان و زنان به یکی از عوامل‌مهم طلاق تبدیل شده و بسیاری از خانواده‌های این استان برای درمان این مهم به سایر استان‌ها از جمله یزد و اصفهان مسافرت می‌کنند.

جان‌بابایی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد:‌ با پیگیری‌های انجام شده مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، در آینده‌ای نزدیک مرکز رادیوتراپی و سرطان این استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد مبتلا به بیماری سرطان در این استان برای یک دوره یک ماهه درمان مجبور به سفر به استان فارس هستند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت انجام اقدامات اساسی در زمینه درمان سرطان است.

معاون وزیر بهداشت گفت: همچنین برای راه‌اندازی مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی در استان کهگیلویه و بویراحمد تجهیزات سرمایه‌ای گران قیمت در اختیار استان قرار گرفته و بناداریم در مهرماه امسال هنگام اعزام پزشکان متخصص به مناطق، نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز