خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان خبرداد:

آبگیری و لایه‌روبی آبشخورهای حیات وحش مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۹۱۳

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از آبگیری و لایه روبی آبشخورهای حیات وحش مناطق گرمسیری این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، عنایت آرامشیان گفت:بصورت دوره‌ای و هفتگی، آبشخورهای حیات‌وحش نقاط گرمسیری استان لایه‌روبی، ضدعفونی و تامین آب می شوند.

وی افزود: خشکسالی‌ها و کم بارشی‌های اخیر سبب کاهش دبی آب چشمه‌ها شده که این کاهش می‌توانست تهدیدی بالقوه برای حیات‌وحش محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه در مناطق گرمسیری محسوب شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به تامین آب آبشخورهای حیات وحش مناطق حفاظت‌شده گرمسیری استان با تانکرهای‌سیار اشاره و اظهارداشت:‌ به‌صورت دوره‌ای و هفتگی‌منابع آبشخوری حیات وحش مناطق حفاظت شده گچساران تامین آب می شوند.

آرامشیان، وجود بیماری‌های مشترک دام‌های اهلی و حیات وحش را تهدیدی در این راستا خواند و تصریح کرد: جهت جلوگیری از سرایت احتمالی این بیماری قبل از هرگونه تامین آبی، آبشخورها توسط محیط‌بانان ابتدا پاکسازی، ضدعفونی و سپس تامین آب می شوند.

وی گفت: پس از پایش و بررسی مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان، برای جلوگیری از گدار حیات وحش، بخش‌هایی که با کمبود شدید آب مواجه بودند توسط تانکرهای آب سیار و احداث یا نصب آبشخورهای جدید تامین آب شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز