خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد :

سنگ شکن‌های حاشیه رودخانه بشار یاسوج جابجا می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۷۷۴

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: جابجایی سنگ شکن‌های حاشیه رودخانه بشار یاسوج در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از اداره روابط‌ عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد،‌ محسن جعفری‌نژاد افزود: خشکسالی‌ها، کم بارشی‌های اخیر، رعایت‌نکردن حقآبه‌ها و برداشت‌های بی رویه از آب توسط کشاورزان و بهره‌برداران حاشیه رودخانه سبب کاهش دبی آب شده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی رودخانه بشار طی شش‌ماه آینده سنگ شکن‌های حاشیه رودخانه جابجا می‌شوند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، کاهش دبی آب را تهدیدی برای زیست‌مندان دانست و خاطرنشان کرد: اگر تدابیری اندیشیده نمی‌شد شاهد فجایع زیست محیطی در رودخانه بشار بودیم.

جعفری‌نژاد بابیان اینکه تصمیمات کمیته اضطرار رودخانه بشار مفید است، اظهارداشت:ارائه مستندات و گزارش‌های حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از رودخانه بشار یاسوج به معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری و اعضای این کمیته سبب تصویب ممنوعیت کشت بهاره و پاییزه در حاشیه رودخانه بشار شده ضمن اینکه مصوب شد در این زمینه  تدابیر لازم توسط دستگاه‌های متولی آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی اندیشیده شود.

این مقام مسئول اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، سنگ شکن‌های حاشیه رودخانه بشار را یکی از تهدیدات بالقوه برای رودخانه دانست و گفت: وجود سنگ‌شکن‌ها در حاشیه رودخانه بشار یاسوج، برداشت از بستر و احیانا" ورود پساب آنها به رودخانه از دیگر تهدیدات برای زیست‌مندان به شمار می رود.

جعفری نژاد، ساماندهی رودخانه بشار را  از اولویت‌های محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و گفت: پیگیر مصوبه‌های جلسات ساماندهی رودخانه بشار به ریاست معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری و دبیری حفاظت محیط زیست استان تا حصول نتیجه خواهیم بود.

وی تاکیدکرد مجموعه محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد روزانه وضعیت رودخانه بشار  را رصد و پایش می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز