خبرگزاری کار ایران

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد ؛

روزنامه‌های کهگیلویه و بویراحمد درآستانه تعطیلی/ ادامه کار روزنامه‌ها با چینی‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۶۸۰

همزمان با هفدهم مرداد ماه و روز خبرنگار متاسفانه روزنامه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه تعطیلی هستند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد  با اعلام این مطلب، از وضعیت کنونی حاکم بر روزنامه‌ها و نشریات مکتوب در استان اظهار نگرانی کرد و به خبرنگار ایلنا در یاسوج  گفت : درصورت روند موجود تا 2 ماه آینده شاهد بسته شدن تمامی روزنامه های این استان خواهیم بود.

رضا خردمند افزود : همانطور که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتند تنها برای 2 ماه آینده، کاغذ برای روزنامه‌های کشور وجود دارد.

ادامه کار روزنامه‌ها به چین بستگی دارد

وی واردکننده کاغذ روزنامه به ایران را یک شرکت چینی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر این شرکت به ایران کاغذ وارد کند مشکلی برای انتشار روزنامه ها نخواهیم داشت و اگر این شرکت چینی کاغذ روزنامه وارد ایران نکند بطورحتم تا 2 ماه آینده روزنامه‌های کشوری ما هم بنا بگفته وزیر ارشاد اسلامی تعطیل خواهند شد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به روندی که برای روزنامه‌های کشوری وجود دارد به طورحتم روزنامه های این استان نیز با مشکلات جدی روبرو خواهند شد و باید منتظر تعطیل شدن آنها باشیم.

خردمند از شروع مشکلات کاغذ برای انتشار روزنامه های استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و یادآورشد: نبود کاغذ مهمترین دلیل نامنظم چاپ شدن روزنامه های این استان است.

وی گفت:‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به جز یارانه کاغذ هیچ کمکی به روزنامه ها نمی تواند بکند و یارانه کاغذ هم براساس آیتم هایی از قبیل تیراژ، زمان، نوع کاغذ و برخی آیتم های دیگر برای روزنامه ها تعریف می شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد : براساس گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم، روزنامه ها تنها تا 2 ماه دیگر سهمیه کاغذ داشته و ادامه روند کنونی تعطیلی روزنامه ها را در کشور بدنبال دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز