خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه وبویراحمد:

کشور با کمبود ۹ هزار مگاوات برق مواجه است/ افزایش پنج هزار مگاواتی مصرف برق در هرسال/ مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد روبه کاهش است

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۳۷۳

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه وبویراحمد از کمبود ۹ هزار مگاوات برق در کشور خبرداد و تاکیدکرد برای جبران این میزان فقط باید صرفه جویی و برنامه های مدیریت مصرف را اجرایی کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، داود راهزادی در اولین همایش الگوی مصرف بهینه در سالن آزادی نفت گچساران که توسط دانشگاه علمی کاربردی شماره ۲ این شهرستان برگزارشد، با اظهار نگرانی خود از روند روبه رشد مصرف برق در برخی از استان های کشور، خاطرنشان کرد: اگر خوب و بهینه  از حامل‌های انرژی از جمله آب و برق استفاده نکنیم  در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

 وی میزان نیاز کنونی کشور به تولید برق آبی را بین چهار تا پنج هزار مگاوات عنوان و تصریح کرد: سالیانه  چهار تا پنج هزار مگاوات افزایش مصرف برق در کشور نیز داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اکنون 9 هزار مگاوات برق  در کشور کمبود داریم که راهی جز مدیریت مصرف با اعمال خاموشی‌های با برنامه نداریم.

راهزادی، مهمترین راه و بهترین روش برای جبران کمبود تولید برق در کشور را الگوی مدیریت مصرف ذکر و اظهارداشت: بیشترین مصرف برق در سه ماهه تابستان شکل می گیرد که برای جبران کمبود برق در 9 ماهه دیگر از سال پنج هزار مگاوات برق باید تولید کرد.

وی از رشد شش درصدی مصرف برق در کشور هم اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: در کهگیلویه وبویراحمد هم 10 درصد افزایش مصرف برق وجود دارد که با برنامه‌ریزی و اعمال خاموشی بابرنامه برق این روند افزایش مصرف خوشبختانه کاهش داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز