خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس :

مراجع دینی مورد حمایت دولت و مجلس هستند/ باید بپذیریم تفکرات نسل جدید با ما متفاوت است

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۵۰۱

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : مراجعه دینی مانند حوزه‌های علمیه ، کانون‌ها و مراکز دینی مورد توجه و حمایت دولت و مجلس هستند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، غلامرضا تاج گردون در نشست تخصصی یکروزه آسیب های اجتماعی استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس و بررسی برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ویژه روحانیون و اقشار تاثیرگذار در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا گفت:‌ در زمینه مبانی دینی همه ما اتفاق نظر داریم که باید مراجع و مجاری دینی مانند حوزه های علمیه، مراکز و کانون های مذهبی در کشور باید مورد توجه است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، مراکز دینی و کانون‌های اعتقادی در کشور بایستی مورد حمایت دولت و مجلس باشد، اظهارداشت: باید این مراجع و مراکز توجه نمود و هم اکنون این مراجع و مراکز مورد توجه دولت و مجلس هستند.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تفکر نسل کنونی انقلاب با تفکر نسل انقلاب کننده متفاوت است، خاطرنشان کرد: ما نسل ابتدایی انقلاب آنچه که داریم از پای منبرها داریم و آیا نسل امروز هم این چنین است؟ 

تاج گردون افزود: ما با نسل جدید و تفکر جدیدی مواجه هستیم و باید به سمت و سویی برویم که بتوانیم نسل جدید و تفکر جدید را به پای منبرها بکشانیم و تفکر کشاندن نسل جدید به پای منابر بایستی تفکری نهادینه باشد.

وی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران باید در دنیا تداوم داشته باشد، تصریح کرد:‌ باید از هم اکنون بفکر نسل بعدی باشیم و باید بدانیم که چگونه آنها را بسمت و سوی مراکز و مراجع دینی سوق دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه مهمترین آسیب جامعه امروزی را " امپریالیسم درونی " عنوان و اظهارداشت: امپریالیسم درونی که در خود ماشکل گرفته مهمترین آسیب بغیر از وجود دشمنان خارجی است.

تاج گردون گفت: باید بپذیریم با نسل جدیدی روبه رو هستیم که تفکرات کاملا متفاوتی نسبت به ما راجع به امور مختلف دارند و باید طوری رفتار کنیم و سخن بگوئیم که فاصله ما با این نسل بیشتر نشود.

باید قانونی وضع کرد که نشود آن را دور زد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه برخی قوانین در کشور دست و پاگیر و برخی دیگر هیچ تاثیری ندارد، اظهارداشت: باید مجلس شورای اسلامی قوانینی وضع کند که نشود آن را دور زد و با همان قانون تخلف کرد.

آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی گفت:‌انقلاب اسلامی ما برای یک زمان خاص نیست و آن کس می تواند در این انقلاب بماند که به آن اعتقاد راسخ داشته باشد.

وی بابیان اینکه در تمدن اسلامی باید به تمدن بودن آن معتقد بود، ادامه داد: وجود چنین تمدنی می تواند فاخر باشد و باید به آن افتخار کرد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری تاکیدکرد بیشتر مشکلاتی که اکنون در کشور وجود دارد مربوط به حوزه قانون بوده نه حوزه اجرا.

14 هزار و 100 روستا در انتظار روحانی مستقر هستند

معاون امور مجلس و استان ها در سازمان تبلیغات اسلامی کشور هم از وجود 14 هزار و 100 روستای کشور برای استقرار روحانی خبرداد و تاکیدکرد که سازمان تبلیغات اسلامی به تنهایی نمی تواند هزینه های مرتبط با استقرار این تعداد روحانی را تامین کند.

حجت الاسلام علی دارابی هم در این نشست گفت: امکانات سازمان تبلیغات اسلامی برای پرداخت هزینه های جانبی و رفع برخی از مشکلات این روحانیون بسیار کم است.

وی تاکیدکرد که دشمنان ایران در قالب مقوله هایی همچون گرانی، تورم و سایر مشکلات اقتصادی دیگر بفکر ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند.

مسئولان به فکر رفع مشکلات معیشتی روحانیون مستقر باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از مسئولان کشوری و استانی خواست بفکر رفع مشکلات معیشیتی روحانیون مستقر بوده تا آنان بتوانند بخوبی و با روحیه بهتر به امر تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی در روستاها و شهرهای این استان بپردازند.

حجت الاسلام حمید برازش، نفوذ رسانه ها و فرهنگ در خانواده ها، تغییر سبک زندگی، رشد آمار آسیب های اجتماعی، تحرک بالای جمعیتی، مهاجرت‌های بی‌رویه به سمت شهرها، رشد بیماری‌های نوپدید و عوامل مخاطره آمیز بهداشت روان را از مهم‌ترین چالش پیش روی خانواده ها در استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

وی گفت: وظیفه روحانیون در برابر این چالش‌ها نسبت به گذشته سنگین‌تر شده و می طلبد روحانیون در برخورد با این چالش ها تلاش دوچندان‌تری نسبت به گذشته از خود نشان دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز