خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد ؛

مهار سومین آتش سوزی جنگل های کبگیان بویراحمد / نیروهای پایش در منطقه حضور دارند/ علت آتش سوزی نامعلوم است

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۰۹۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از آتش سوزی ارتفاعات کبگیان بویراحمد برای سومین بار متوالی در یک هفته گذشته خبرداد و اظهارداشت: این آتش سوزی مهار و البته نیروهای پایش در منطقه حضور دارند.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، محسن جعفری‌نژاد بسطامی در حاشیه آتش سوزی جنگل‌های ارتفاعات بخش کبگیان بویراحمد با اظهار نگرانی از وجود آتش سوزی در جنگل های این بخش، اظهارداشت: متاسفانه این جنگل ها برای سومین بار طی یک هفته گذشته تاکنون دچار حریق شده اند.

وی از پیگیری و بررسی کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد برای برآوردهای دقیق میزان سطح هکتاری آتش‌سوزی و خسارات آن هم خبرداد و خاطرنشان کرد:‌ هنوز علت دقیق آتش سوزی، میزان خسارات و مساحت آتش سوزی به‌طور دقیق مشخص نیست و در روزهای آینده میزان دقیق مساحت و خسارت اعلام خواهد شد.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده سیوک بخش کبگیان هم متاسفانه در ساعات اولیه صبح رخ داده و با حضور مردم و جمعی از محیط‌بانان و کارشناسان این اداره کل  بطور کامل مهار شده است.

جعفری‌نژاد بسطامی با تقدیر از همراهی مردم و‌ مسئولان بخش کبگیان بویراحمد برای خاموش کردن شعله‌های آتش، یادآورشد:‌ فرماندار بویراحمد، مدیرکل بحران استانداری، مدیرکل اداره منابع طبیعی بویراحمد به همراه قرق بانان ، نیروهای هلال‌احمر، بسیج و سپاه منطقه کبگیان و اهالی منطقه چیتاب دئر خاموش کردن این آتش نقش قابل تقدیری داشته که از حضور تمام آنان تشکر می‌کنم.

وی گفت: به منظور پایش منطقه  اکیپ‌هایی متشکل از محیط بان و کارشناس در ساعات اولیه صبح به منطقه اعزام شدند و هم اکنون درحال پایش منطقه جهت جلوگیری از شروع دوباره آتش هستند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، بخش کبگیان بویراحمد با یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 40 کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز