خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد:

۳۴ میلیون نفر در کشور دچار تنش آبی هستند/ اجرای پروژه انتقال آب از رودخانه مهریان با حکم قاضی

کد خبر : ۶۳۷۷۸۲

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از تنش آبی ۳۴ میلیون ایرانی در تابستان جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سیدعلی لدنی نژاد در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۳۳۰ شهر کشور که برخی از آنها کلان شهر محسوب می شود دچار تنش آبی هستند، اظهارداشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز 4 شهر  یاسوج، مادوان ، دیشموک و باشت هم دچار تنش آبی هستند.

وی افزود : البته در سال ۹۳ این تعداد هشت شهر بود که اقدامات متعددی برای کاهش تنش آبی در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد باتاکید بر اینکه بحران آبی در این استان نداریم، خاطرنشان کرد: باید آگاهسازی های لازم برای بحرانی نشدن آب در استان صورت گیرد. 

به گفته وی در سال زراعی براساس آمار هواشناسی، میزان بارش ها در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۹.۸ دهم درصد کاهش داشته و نسبت به بلندمدت ۵۲۰۷ درصد کاهش داشته است.

وی از افزایش ۲۵.۵ درصدی افزایش مشترکین آب در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و تصریح کرد: در این مدت شاهد افزایش ۴۲۰۷ درصد تعداد مشترکین فاضلاب در استان هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد، اولویت اول این استان را آب دانست و یادآورشد: سرانه تولید آب در استان ۲۳۰ لیتر است که میزان مصرف بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ لیتر مصرف می شود.

لدنی نژاد گفت: هدررفت آب در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۵ درصد و سرانه مصرف آب شرب در این استان نسبت به متوسط کشوری حدود ۲۶ درصد بیشتر است.

وی همچنین از جمع آوری بیش از ۱۸ هزار تخلف در بخش آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در سه ساله اخیر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هر متخلف بین چهار تا هفت برابر مشترک عادی، آب شرب مصرف می کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد برای ریشه کن کردن این تخلفات از خود کوتاهی نشان نداده و نخواهد داد.

لدنی نژاد باتشریح دلایل استشمام بوی نامطبوع در برخی از شهرک های اقماری یاسوج، اظهارداشت: مهمترین دلیل این بوی نامطبوع وجود ماشین های لجن کش چاههای خانگی است.جلوی تانکرهای لجن کش توسط شرکت آب و فاضلاب شهری گرفته شد اما فرماندار بویراحمد دستور داد تا پیداشدن مکانی برای دفن لجن ها فعلا مانند گذشته فاصلاب های خانگی مثل گذشته تخلیه شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: دومین دلیل بوی نامطبوع در شهرک های حاشیه شهر یاسوج رهاشدن فاضلاب جداول و جوی‌های توس شهرداری یاسوج در پایین دست این شهرک ها است.

وی در ادامه  از وارد مدارشدن تصفیه خانه فاضلاب شهرهای چرام و سی سخت تا اوایل سال آینده خبرداد و دلیل بوی نامطبوع در ابتدای شهر دهدشت را هم ناشی از رهاشدن فاضلاب های جداول شهری عنوان کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه معارضات اجتماعی بسیاری از پروژه های این شرکت را بامشکل مواجه کرده و اکنون در دیشموک همین مشکل را داریم.

لدنی نژاد از احداث یک حلقه چاه در فارتق دیشموک خبرداد و تاکیدکرد که با حکم دستگاه قضایی و نیروی انتظامی این چاه حفر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان اولویت را تامین آب شرب برای مردم ذکر و تاکیدکرد: با حکم دستگاه قضایی، پروژه انتقال آب تنگ کبوتری مهریان اجرا خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در پایان  گفت: این پروژه مصوبه دولت بوده و بایستی اجرایی شود و البته تعداد کمی از اهالی روستای مهریان مخالف اجرایی شدن این پروژه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز