خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

سه هکتار از مراتع کوه خائیز در اولین آتش سوزی سوخت

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۹۵۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از شروع نخستین آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز خبر داد و اظهارداشت: متاسفانه بخشی از ارتفاعات روستای علمدار درضلع جنوبی منطقه حفاظت شده خائیز شبانه دچار حریق شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه  و بویراحمد،  محسن جعفری نژاد افزود: موضوع به مقامات ستادی و اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه رسانده شد.
 
وی به حساسیت و عرق زیست محیطی ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه برای جلوگیری از پیشرفت آتش سوزی اشاره و خاطرنشان کرد: یگان حفاظت منتظر حضور و همراهی کسی نشده و در همان دقایق نخست با اعزام اکیپی به محل به تنهایی پس از 9 ساعت تلاش شبانه موفق می شوند راس ساعت هفت صبح قبل از طلوع خورشید و بدون حضور کس دیگری حریق را به طور کامل مهار نمایند.
 
 سه هکتار از مراتع در اولین آتش سوزی سوخت
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست اما قطع به یقین عوامل انسانی در این بین نقش دارند که متاسفانه سبب ازبین رفتن سه هکتار از مراتع و هشت اصله درخت کلخنگ و بادام کوهی شده است.
 
جعفری نژاد افزود: وسعت زیاد مناطق و کوهستانی بودن آن سبب می شود که مامورین هنگام بروز آتش به موقع نرسند و نیازمند همراهی تمامی مردم و مسوولان هستیم.
 
به گزارش ایلنا، استان کهگیلویه و بویر احمد دارای بیش از 870 هزار هکتار جنگل و بیش از 550 هزار هکتار مرتع است و 87 درصد استان را مرتع و جنگل شکل می دهد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز