خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:‌

ترک تحصیل تعدادی از دانش‌آموزان زندانیان کهگیلویه و بویراحمد/ راه اندازی مرکز یادگیری محلی در زندان یاسوج

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۷۳۳

با حضور مدیران کل زندان‌ها، آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس، معاونین و کارشناسان هر سه دستگاه اولین نشست هم اندیشی آموزشی ویژه زندانیان زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از روابط عمومی زندانهای کهگیلویه وبویراحمد،" اسماعیل جمیاری" مدیرکل زندان‌های استان در آغاز این نشست با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، زندانبانی اسلامی را مولود انقلاب دانست و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سیستم زندانبانی کشور بر مبنای فقه اسلامی با توجه به کرامت انسانی افراد پایه گذاری شد و صرف‌نظر از نوع جرم و میزان مجازات، همه زندانیان می‌توانند از حقوق شهروندی یکسان و خدمات رفاهی بهره مند شوند.

وی مهمترین مأموریت سازمان زندان‌ها را بعد از مراقبت و نگهداری زندانیان، ایجاد فضا و بستر مناسب اصلاحی و تربیتی بیان کرد و افزود: بر اساس رأفت اسلامی روزانه ده‌ها و صدها فعالیت آموزشی، فرهنگی، تربیتی، حرفه آموزی، اشتغال، ورزشی و خدمات بهداشتی، درمانی و روانشناسی در سطح زندان‌های استان برگزار می شود.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد، کمبود اعتبار را از جمله مشکلات فراروی زندان‌های استان و بلکه کشور دانست و گفت: انتظار این است که اولاً دولت و مجلس در تنظیم و تخصیص بودجه به مأموریت‌های مهم، گسترده و اثر گذار سازمان زندان‌ها توجه ویژه ای داشته باشند و ثانیاً دستگاه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و اجتماعی، سازمان زندانها را همراهی ومساعدت نمایند تا علاوه بر ایجاد امنیت عمومی، اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندانها افزونتر شود.

این مقام ارشد زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آموزش و پرورش می تواند با ایجاد مراکز آموزشی، موضوع تحصیل زندانیان در مقاطع مختلف را دنبال کند، بگونه ای که حبس و محدودیت آزادی مانع ادامه تحصیل نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان محروم از سواد نشود.

جمیاری از دیگر انتظارات زندانهای استان را رسیدگی به فرزندان دانش آموز که یکی از والدین و یا حتی بعضاً هم پدر و هم مادر آنان در زندان هستند را دانست و گفت: تعدادی از از فرزندان دانش آموز زندانی ترک تحصیل کرده اند که پیشنهاد می شود تا مسؤلان آموزش و پرورش ضمن شناسایی این افراد، آنان را زیر چتر حمایتی و آموزشی خود قرار دهند، همچنین کمک به آزادی فرهنگیانی که در زندان هستند بلا شک تکریم و تجلیل از مقام معلم خواهد بود.

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با قدردانی از حضور جهان محرابی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس ، از وی خواست تا در خصوص تکمیل و تجهیز ۲ واحد سه کلاسه در زندان مرکزی همکاری کنند.

در ادامه هادی زارع پور آمادگی خود ومجموعه تحت مدیریتش را برای اجرای دقیق تفاهم نامه فی مابین سازمان زندان‌ها و وزارت آموزش و پرورش اعلام و از همکاران خود خواست که این موضوع را عملیاتی و از هیچ کمکی دریغ نکنند.

وی دامنه همکاریهای خود را افزونتر دانسته و گفت: علاوه بر ایجاد امکان ادامه تحصیل برای زندانیان، در آموزش مهارت‌های زندگی، توسعه فعالیت‌های قرآنی و انجام امورات روانشناسی و ایجاد کارگاه‌های آسیب‌شناسی اجتماعی با زندان‌های استان همکاری، ضمن اینکه میتوان برای خانواده ی زندانیان برنامه های مشترک برگزار کرد.

جهان محرابی، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هم در خصوص تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی قول مساعد داد و گفت: بمناسبت دهه مبارک فجر به تعداد فرزندان دانش آموز که پدر و یا مادر آنان در زندان هستند بسته های آموزشی و لوازم التحریر را توزیع خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز