خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌های کشور عنوان کرد:

شایعه خوراندن دارو به زندانیان اغتشاشات اخیر تهمت دشمنان است

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۷۸۴

رئیس سازمان زندان های کشور با اشاره به اینکه اخیرا تهمت بزرگی به زندان‌ها زده شد، گفت: دشمنان داخلی و خارجی تلاش می‌کنند ارزش‌های نظام را از طریق شایعه سازی زیر سئوال ببرند.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از روابط عمومی سازمان زندان ها، اصغر جهانگیر در جلسه مدیران روابط عمومی زندان‌های سراسر کشور با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای اصلاح ساختار و ارتقاء روابط عمومی‌ها، اظهار داشت: ساختار روابط‌عمومی‌ها در سازمان زندان‌ها به عنوان یک سازمان، کوچک دیده شده است که با نوع خدمت و فعالیت آن‌ها همخوانی ندارد و باید در خصوص اصلاح ساختاری و ارتقاء روابط عمومی‌ها برنامه ریزی شود تا انگیزه کار نیز در این مجموعه افزایش یابد.
 
"جهانگیر " با بیان اینکه لازمه تبیین اهمیت کار روابط عمومی‌ها شناخت از محیط درونی و بیرونی است، گفت: ما در محیطی زندگی می‌کنیم که فوق العاده متغیر و پرتلاطم و همراه با ویژگی‌های خاصی است به نحوی که فعالیت در محیط زندان و انجام حتی کار‌های کوچک می‌تواند بازتاب گسترده‌ای را در جامعه ایجاد کند. به همین منظور تلاش در جهت تبیین مسائلی که در درون سیستم اتفاق می‌افتد و روشنگری در این عرصه یکی از وظایف عمده روابط عمومی‌ها است که تلاش می‌کنند سازمان و سیستم را در رسیدن به اهداف متعالی کمک کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: در زندان ما با افرادی سر و کار داریم که قانون گریز هستند و این قانون گریزی به نحوی است که بعضی از این افراد تلاش می‌کنند آن را در زندان نیز ادامه دهند، روابط عمومی‌ها باید تلاش کنند مرز‌های قانونی را در درون زندان‌ها روشن کنند چرا که وقتی فردی در داخل زندان قانون شکنی می‌کند این رفتار به شدت قابل تکثیر است و گاهی با یک حرکت و قانون گریزی یک تهمت بزرگ مطرح می‌شود و در اینجا روابط عمومی‌ها با روشنگری باید افکار عمومی را اقناع کنند تا جایی برای فرصت طلبان فراهم نشود و این یک وظیفه مهم است.

این مقام ارشد قضایی اضافه کرد: وظیفه روابط عمومی این است که اولاً نوع برخورد آن‌ها در مواجه با مسائل اینچنینی نباید منفعل باشد و از طرف دیگر باید موضوعات را رصد کنند تا در صورت نیاز حقیقت رخ داده را به سمع و نظر مردم برسانند. در واقع اطلاع رسانی به ساخت افکار عمومی کمک می‌کند و به تعبیر جامعه شناسان افکار عمومی به معنای روح جامعه است و به همین دلیل حائز اهمیت بسیاری است چرا که نقش مهمی در جوامع امروزی دارد و بسیاری از نظام‌ها را وادار به پاسخ گویی می‌کند.

جهانگیر با بیان اینکه هزاران فعالیت در زمینه حرفه آموزی، آموزشی، درمانی و بهداشتی در زندان‌ها برای زندانیان انجام می‌شود، گفت: این فعالیت‌ها اغلب شناخته شده نیست و نقش روابط عمومی‌ها در تبیین و شناساندن این فعالیت‌ها انکار ناپذیر است.

وی با تأکید بر ضرورت تفکیک میان زندانی و خانواده وی گفت: با فرهنگ سازی و آموزش باید این مرزبندی روشن شود و روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی می‌تواند در تبیین این مسائل نقش آفرین باشد.

شایعه خوراندن دارو به زندانیان اغتشاشات اخیر تهمت دشمنان است

رئیس سازمان زندان‌ها با طرح این سئوال که چه مقدار در مورد زندانیانی که از زندان آزاد می‌شوند فیلم و برنامه تهیه کرده‌اید؟ بیان کرد: باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد تا مشخص شود هنگامی که یک زندانی از زندان آزاد می‌شود در اثر فعالیت تربیتی و آموزشی ارائه شده در زندان چه تغییراتی در نگرش او به وجود آمده است. بعنوان مثال یک زندانی به قدری در اعتقادات و منش رفتاری اش دگرگونی ایجاد شده بود که خانواده وی از نوع نامه نگاری هایش متوجه این تغییر شده بودند.

جهانگیر با بیان اینکه روابط عمومی‌ها یک جامعه ساکت و ایستا را تبدیل به یک جامعه متحرک می‌کنند، گفت: اهمیت بخشیدن به یک موضوع از وظایف روابط عمومی‌ها است و روابط عمومی‌ها به عنوان پیش قراولان عرصه مبارزه با استکبار هستند و کار آن‌ها کمک می‌کند که حربه دشمن کند شود.

رئیس سازمان زندان‌ها با تاکید بر فعال کردن مشارکت‌های مردمی گفت: با اطلاع رسانی که در برنامه ماه عسل صورت گرفت برای اولین بار موفق شدیم موجبات آزادی تعدادی از زندانیان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری و همچنین ریاست قوه قضاییه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکیدات فراوانی داشته‌اند، افزود: از سال گذشته کار جدی را در خصوص خانواده زندانیان آغاز کردیم و در صددیم که کار برجسته‌ای در این زمینه ارائه دهیم تا شرایط کمک به خانواده زندانیان بهتر و بیشتر فراهم شود چرا که خانواده زندانیان به دلیل اینکه سرپرست خانواده محبوس است دچار مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواهند شد و به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه با اشاره به اینکه اخیرا تهمت بزرگی به زندان‌ها زده شده است گفت: دشمنان داخلی و خارجی تلاش می‌کنند ارزش‌های نظام را از طریق شایعه سازی زیر سئوال ببرند، اخیرا طی تهمتی ادعا کردند به اجبار به زندانیان دارو داده شده است، روابط عمومی‌ها باید با پر کردن خلأ‌ها و اطلاع رسانی دقیق و به موقع باب شایعه‌سازی را ببندند.

جهانگیر تصریح کرد: سالیانه صد‌ها بازدید از زندان‌ها صورت می گیرد، در بسیاری از بازدید‌ها و در صحبت‌هایی که با زندانیان مطرح می‌شود آن‌ها سپاسگذار نظام زندانبانی در زمینه بهداشت، درمان و آموزش بوده اند و به راستی همکاران ما جهادگونه و عاشقانه در این حوزه‌ها خدمت گذاری می‌کنند البته گله‌ها و اشکالاتی نیز مطرح می‌شوند که بخش عمده آن به کمبود اعتبارات ما بر می‌گردد.

مشاور رئیس دستگاه قضا بیان کرد: سازمان زندان‌ها در طول 10 سال گذشته به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر کشوردر زمینه نماز شناخته شده است و ما نماز را به عنوان نماد انسان سازی می‌دانیم. این در حالی است که دشمنان از طریق فضای مجازی و تدارک برنامه‌های متعدد می‌خواهند ما را دچار خواب غفلت کنند بنابر این نقش روابط عمومی‌ها این است که با تحلیل روشن در این زمینه به صورت هدفمند عمل کنند.

رئیس سازمان زندان‌های در پایان خاطر نشان کرد: کاهش جمعیت کیفری یکی از سیاست‌های مهم دستگاه قضایی است و با توجه به دستورالعمل ریاست قوه قضاییه امیدواریم با کمک یکدیگر شاهد اجرای هر چه بهتر این قانون باشیم.

شایان ذکر است در این مراسم از تعدای از روابط عمومی های فعال استانی قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز