خبرگزاری کار ایران

اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:‌

احتمال بارش برف در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد تا پایان هفته جاری

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۸۸۵

اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از احتمال بارش برف در برخی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از یاسوج"، وضعیت کم بارشی‌ها و خشکسالی‌های اخیر همه مردم و نه کشاورزان و دامداران تنها را در استان کهگیلویه و بویراحمد به شدت نگران و البته به گزارش های هواشناسی حساس کرده است و همه به نوعی در انتظار اعلام وضعیت بارشی گسترده در استان و کشور هستند.

 از سوی دیگر چند سالی است که در ایران برخی گزارش های فصلی و چند ماهه اعلام می شود که معمولا به واقعیت نزدیک است.

در یک گزارش هفتگی و یک ماهه در خصوص وضعیت بارش در استان کهگیلویه و بویراحمد، احتمال بارش در پایان هفته و بارش برف در مناطق گرمسیری در ماه اول زمستان دور از انتظار نیست.

برخی گزارش ها از احتمال بارش در روزهای پایانی هفته خبر می دهند.

به گزارش ایلنا، کانال هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ، اعلام کرده است : آخر هفته جاری باز هم در روزهای پنجشنبه یا جمعه( 23 و 24 آذرماه) احتمال بارندگی وجود دارد که با توجه به فاصله زمانی و احتمال تغییرات جزئیات بیشتر از این سیستم به شرط ثبات آن و با رسیدن نقشه های جدیدتر روز سه شنبه(21 آذرماه) اطلاع رسانی می شود.

در این گزارش آمده است: اگرچه پیش بینی بلند مدت به صورت کلی اعتبار چندانی ندارد اما تجربه پیش بینی بلند مدت گذشته نشان داده معمولا چیزی مشابه یا در حد توقع رخ داده است ، لذا در خصوص وضعیت بارندگی در اولین ماه زمستان نیز نقشه ها نوید روزهای طلایی را برای کهگیلویه و بویراحمد می دهند ، به گونه ای که حتی سرمای محسوسی حاکم خواهد شد و بعید نیست اگر بگوییم به شرط ثبات این نقشه ها در دی ماه برخی شهرهای گرمسیر نیز شاهد بارش برف باشند ، همه این ها مشروط به ثبات نقشه های فعلیست و امیدواریم که تغییرات نقشه ها در جهت قوی تر شدن باشد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز