خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام مزارعی:

زندانی‌شدن بیش از 50 نفر از عوامل مسئله‌دار مرتبط با دستگاه قضایی در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۶۷۸

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 50 نفر از عوامل مسئله دار مرتبط با دستگاه قضایی در این استان دستگیر و در زندان هستند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته یاسوج به مناسبت هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی افزود: بیش از ۵۰ نفر از عوامل مسئله‌دار مرتبط با دستگاه قضایی در استان دستگیر و در زندان هستند و در استان واحد های نظارتی اولین تکلیفش را سالم سازی مجموعه می داند. 

وی گفت: اگر می خواهید جامعه اصلاح شود عدالت باید اجرا شود و تلاش دستگاه قضا در کشور اجرای این عدالت است و تمام تلاش این است که موجبات رضایت مردم فراهم شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت امنیت در استان و کشور اشاره و گفت: در یک سال گذشته در استان برای اجرای عدالت کارهای زیادی انجام شد و با توجه به منویات رییس قوه قضائیه، اولین اصل را نظارت درون سازمانی قرار دادیم که مهره فاسد در مجموعه نباشد و سالم باشد.

مزارعی افزود: به همین دلیل تعدادی از افراد در دستگاه قضایی استان خارج شدند و ما با کسی که بخواهد حقوق مردم را نادیده بگیرد تعارف نداریم و دستگاه قضا باید همیشه مورد اعتماد مردم باشد.

ویگفت: استان ما در زمره استان های اول در امنیت کشور است با افرادی که با چاقو کشی امنیت مردم را به خطر می انداختند اشد برخورد را داشتیم و با کاهش جرم مواجهه بوده ایم.

مزارعی افزود: آمار نزاع دست جمعی در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ درصد کاهش و نزاع فردی نیز کاهش داشتیم و البته همه پای کار آمدند و دستگاه قضا به عنوان تکیه گاه همراهی کرده است.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کسانی که دهه ۶۰ و ۷۰ را تجربه کردند بیش از چندین سال در دستگاه قضا می ماندند اما امروز پرونده های قتل کمتر از 20 روز در دستگاه قضا و کمتر از ۳۰ روز در دادگاه تعیین تکلیف می شود یعنی کمتر از چهار ماه پرونده های قتل تعیین تکلیف می شوند.

وی افزود: برای ایجاد امنیت مردم تلاشمان این است که پرونده هایی که ذهنیت جامعه را به خود مشغول کرده است تعیین تکلیف شد و پرونده جاده کوشک تا کمتر از ۲ ماه دیگر تعیین تکلیف می شود.

مزارعی خطاب به مردم کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: مجموعه دستگاه قضایی تا سر حد جان برای ایجاد امنیت تلاش می کنند مطمن باشید دستگاه قضایی برای جایی که امنیت در خطر است کوتاه نمی اید و کسانی که دست به اسلحه سرد می برند همان لحظه طناب دار را ببیند چرا چون که امنیت جامعه باید همیشه حفظ شود.

وی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت خونش شهدا و رشادت جوانان و راهنمایی های رهبر بالاترین ضریب امنیت را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز