خبرگزاری کار ایران

همکاری 5 هزار واحد صنعتی برای کاهش پیک مصرف برق در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۷۷۳

مدیرعامل شرکت توانیر، مشارکت صنایع در طرح ذخیره عملیاتی را در سال گذشته 4 هزار و 800 واحد عنوان کرد و گفت: در این طرح بیش از 600 مگاوات صرفه جویی صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " آرش کردی" با اشاره به اهمیت طرح های تشویقی در کاهش اوج مصرف برق که همه ساله با هماهنگی توانیر در سراسر کشور اجرایی می شود، گفت: در این طرح ها شرکتهای زیرمجموعه تا قبل از 15 خرداد هر سال با صنایع وارد مذکره می شوند.

وی با اشاره به طرح ذخیره عملیاتی به عنوان یکی از طرح های تشویق محور برق برای صنایع گفت: این طرح داوطلبانه و کاملا هوشمندانه است و مشکلی برای صنایع ایجاد نمی کند. 

 کردی با بیان این که در این طرح طی مذاکراتی مشخص می شود که صنایع چه زمانهایی مصرف خود را کاهش می دهند و با خروج آنها از مدار، ظرفیت ایجاد شده در سایر بخشها مصرف شود، افزود: در این طرح 24 ساعت قبل از اینکه کسری در شبکه ایجاد شود به صنایع برای خروج از مدار اعلام آمادگی داده می شود.

 مدیرعامل شرکت توانیر مشارکت صنایع در این طرح را در سال گذشته 4 هزار و 800 واحد عنوان کرد و گفت: در این طرح بیش از 600 مگاوات صرفه جویی صورت گرفته است.

 وی اعلام کرد: با قراردادهای انجام شده در سال گذشته حدود 140 میلیارد تومان مشوق در این بخش به صنایع داده شده است.

 مدیرعامل شرکت توانیر قراردادهای منعقد شده با صنایع را در سال جاری بیش از 4 هزار و 500 قرارداد اعلام و ابراز امیدواری کرد که این تعداد در سال جاری به بیش از 5 هزار قرارداد برسد.

کردی تاکید کرد: درطرح ذخیره عملیاتی بی جهت صنایع را دچار محدودیت نمی کنیم بلکه صنایع در هنگام افزایش دما و مصرف برق، در قالب این طرح با ما همکاری و از مشوق های برق برخوردار می شوند.

 وی افزود: صنایع برای اعلام آمادگی مشارکت در طرح ذخیره عملیاتی پاداش می گیرند حتی اگر نیازی به استفاده از این طرح ایجاد نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز