خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج:

62 درصد واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد غیرفعال است/ چرام ضعیف ترین شهرک صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۱۱۸

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی یاسوج تاکید کرد که براساس کار کارشناسی میدانی و حضور کارشناسان این اتاق در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد، 62 درصد واحدهای تولیدی در این شهرک ها هم اکنون غیرفعال هستند.

" جبار کیانی " به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: برای بدست آوردن آمار دقیق از آخرین روند فعالیت، نیمه فعال و یا غیرفال بودن واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد یک تیم کارشناسی از اتاق بازرگانی یاسوج بصورت روزانه و مستمر در یک بازده زمانی خاص اقدام به گردآوری اطلاعات از شهرک های صنعتی استان کردند.

وی تعداد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد را 274 واحد عنوان کرد و گفت :  62 درصد آنها یعنی 169 واحد تولیدی بطور کامل غیرفعال هستند .

رئیس  اتاق  بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج افزود: از 274 واحد کنونی در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تنها 25 درصد آنها یعنی 68 واحد در حوزه های مختلف فعال می باشند.

کیانی، تعداد واحدهای نیمه فعال در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد را 37 واحد عنوان و خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که شرایط خوبی در شهرک های صنعتی این استان برای واحدهای تولیدی وجود ندارد.

وی تعداد شهرک های صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد را پنج شهرک " یاسوج 1 " ، " بلکو " ، " یاسوج 3 فرودگاه " ، " سربیشه گچساران " و روستای بردیان چرام " برشمرد.

چرام ضعیف ترین شهرک صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج ، ضعیف ترین شهرک صنعتی این استان را مربوط به شهرستان چرام واقع در محدوده جغرافیایی روستای " بردیان " ذکر کرد.

کیانی گفت: از 19 واحد تولیدی در شهرک صنعتی چرام تنها سه واحد فعال با ظرفیت اشتغال پایین اکنون وجود دارد و مابقی واحدها نیمه فعال و یا غیرفعال هستند.

وی افزود: 74 درصد واحدهای تولیدی معادل 14 واحد در شهرک صنعتی چرام هم اکنون غیرفعال و بنظرمی رسد نمی توان آنها را فعال کرد.

وی بیشترین واحدهای فعال تولیدی در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به شهرستان گچساران با 38 درصد فعال بودن عنوان و خاطرنشان کرد: 42 درصد واحدهای تولیدی در این شهرک غیرفعال هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز