خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد:

نرخ بالای بیکاری زنان و جوانان در کهگیلویه و بویراحمد/ ضرورت ایجاد سالانه 7 هزار شغل در استان

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۹۳۲

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد بر اساس برنامه ششم باید سالانه 7 هزار شغل در این استان ایجاد شود تا نرخ بیکاری در سال 1400 به هفت درصد برسد.

به گزارش ایلنا،"علی‌حسن‌نوروزی"در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد در اتاق بازرگانی یاسوج گفت: براساس برنامه ششم قرار است سالانه 720 هزار میلیاردتومان در کشور برای ایجاد اشتغال ایجاد شود .

وی با تشریح آمارهای نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد از سال 90 تاکنون، یادآور شد: سال 95 را می‌توان بهترین سال کاهش نرخ بیکاری در استان نامید.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: به ازای هر شغل در این استان حدود 14 میلیارد و 300 میلیون ریال در بخش های مختلف هزینه می‌شود.

نوروزی تعداد فرصت‌های شغلی که قرار است در برنامه ششم توسعه در کشور ایجاد شود را 995 هزار فرصت ذکر و خاطرنشان کرد: در صورت همراهی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد شاهد کاهش مطلوب نرخ بیکاری در این برنامه خواهیم بود.

وی گفت: متاسفانه شکاف قابل تاملی بین نرخ بیکاری جوانان و زنان کهگیلویه و بویراحمد در چندساله اخیر با نرخ بیکاری جوانان و زنان کشور ایجاد شده است.

رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی آمارها در این ارتباط، اظهارداشت: نرخ بیکاری زنان و جوانان در سال گذشته 38.9 درصد را در استان نشان می دهد که بسیار قابل تامل است.

نوروزی افزود: شکاف بیکاری جوانان و زنان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور بسیار بالا بوده بگونه ای که معمولا این نرخ در استان, 2 برابر نرخ کشوری است.

وی از بالارفتن نرخ مشارکت در کهگیلویه و بویراحمد اظهار رضایتمندی کرد و یادآور شد: پیش‌بینی ما در برنامه ششم از نرخ بیکاری عددی معادل 39.5 درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز