خبرگزاری کار ایران

در حسینه ثارالله یاسوج؛

مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر در یاسوج برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۴۱۴

مراسم روز جهانی کارگر با حضور مدیران استانی و جمعی از کارگران کهگیلویه و بویراحمد در حسینیه ثارالله سپاه فتح یاسوج برگزار شد .

به گزارش ایلنا، در این مراسم صابر مظاهری مدیرکل‌کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی یکی از مشکلات کارگران این استان را قراردادهای موقت کار دانست و گفت: این قراردادها امنیت شغلی کارگران به خطر انداخته است.

صابر مظاهری با اشاره به اینکه از 4 تا 11 اردیبهشت ماه به‌عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است، اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های متنوعی در سطح استان اجرا شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به اعزام تیم‌های کارگری استان به مسابقات قرآنی در شهر قم اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را با نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نامگذاری کرده‌اند، افزود: همه ما وظیفه داریم در راستای تحقق این شعار گام برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه کارگری ما همواره در همه عرصه‌ها وفاداری خود را به نظام ثابت کرده است، گفت: انتظار داریم این قشر با حضور پرشور در انتخابات پیش‌رو، دشمنان را مأیوس کنند.

مظاهری بیان کرد: بیش از 93 هزار دفترچه مستقیم تأمین اجتماعی کارگری در استان صادر شده و به بیش از 350 هزار کارگر و خانواده‌های آنها در سطح استان خدمات درمانی ارائه می‌شود.

در ادامه معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیاز است کارگران استان توانمندسازی شده و برای ورود به بازار کار آموزش‌های لازم را ببینند.

مجید محنایی با بیان اینکه هم‌اکنون برای برخی مشاغل در سطح استان کارگر آموزش دیده وجود ندارد، اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای و سایر نهادهای متولی نسبت به آموزش مهارت‌های لازم به کارگران اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کارگران چون ضعیف‌ترین قشر هستند بیشتر نرخ بیکاری و تورم را احساس می‌کنند، افزود: در سال‌های اخیر شاهد کاهش قابل توجه نرخ تورم در کشور بودیم اما این به آن مفهوم نیست که قیمت‌ها پایین آمده، بلکه قدرت خرید مردم بالا رفته است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این روزها تعداد افرادی که به بازار کار وارد می‌شوند زیاد شده به طوری که امسال شاهد کاهش حدود چهار درصدی نرخ بیکاری در سطح استان بودیم و از لحاظ کاهش نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور رتبه نخست را کسب کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز