خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام مزارعی خبر داد:

بازگرداندن 140 هکتار اراضی ملی به دولت در کهگیلویه و بویراحمد/ هزینه 100 میلونی دادگستری برای پست پرونده‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۵۹۳

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از بازگرداندن 140 هکتار از اراضی ملی به دولت در 10 ماهه گذشته در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در نشستی با رسانه‌ها در یاسوج گفت: 147 مورد خلعیت انجام شد و 140 هکتار از اراضی ملی را به دولت برگرداندیم و پرونده های سایر افراد نیز در حال رسیدگی هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 770 پرونده اراضی ملی در 10 ماه سال جاری در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد، خاطرنشان کرد: در این راستا یک هزار احکام به نفع دولت و 280 مورد نیز به نفع مردم صادر شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در 10 ماهه سال جاری 285 پرونده محیط زیست در استان تشکیل شد، یادآور شد: از این تعداد 117 فقره تخریب و رفع تصرف، 85 فقره شکار غیرمجاز، 17 فقره شکار ، 20 صید ماهی و 44 فقره ورود دام ها به منطقه محیط زیست بود.

مزارعی با بیان اینکه در سالهای گذشته اوراق قضایی در استان و کشور به صورت فیزیکی انجام می شد و مشکلاتی را برای مردم و دستگاه قضایی به وجود آورده بود، ادامه داد: برای رفع این مشکل نیز حوزه فناوری اطلاعات دستگاه قضا سامانه "صنا " را راه اندازی کرد.

وی گفت: هر فرد قبل از اینکه پرونده ای در دادگستری تشکیل دهد باید در این سامانه ثبت نام کند و تمامی مراحل دادرسی و اوراق قضایی به صورت پیامک به تلفن وی ارسال می شود.

این مقام قضایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تمامی شهروندان می توانند در این سامانه ثبت نام کنند، خاطرنشان کرد: ثبت نام در این سامانه به صورت رایگان و با ارایه کارت ملی و کد پستی و شماره تلفن انجام می شود.

مزارعی افزود: در 10 ماهه سال جاری 121 هزار پرونده وارد دادسرا و دادگاههای کهگیلویه و بویراحمد شد که از این تعداد 122 هزار پرونده مختومه شد که این تعداد بیشتر از پرونده های اضافه شده مربوط به گذشته است.

وی از تشکیل معاونت و دبیرخانه پرونده های مهم در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: اگر پرونده ای در دورترین نقطه استان اعم از سرقت یا قتل تشکیل شود نسخه ای از آن فورا به دبیرخانه و شخص رئیس کل دادگستری فرستاده می شود تا زودتر به پرونده رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پرونده های مهمی که باید به دیوان فرستاده شود توسط پست معمولی ارسال می شود، اظهارداشت: سالانه دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیش از 100 میلون تومان پول پست پرداخت می کند که الان خوشبختانه بعضی از پرونده های حساس را خودم به تهران می برم.

مزارعی گفت: دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 رتبه 23 کشوری از لحاظ رسیدگی به پرونده ها را داشت که در سال جاری این رتبه به سه کشوری تغییر کرد.

وی به جرائم اقتصادی و فساد اداری در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و یادآورشد: یک مورد فساد اداری 10 میلیاردی مربوط به بانک تجارت و یک مورد نیز 30 میلیاردی در استان داریم که توسط سازمان بازرسی استان در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز