خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد:

فوت 265 بیمار سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۷۲۲

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از فوت 265 بیمار سرطانی این استان در سال گذشته خبر داد.

اورنگ ایلامی به ایلنا در یاسوج گفت: متاسفانه در سال گذشته ۴۲۰ مورد سرطان شناسایی شد که از این تعداد ۲۶۵ مورد فوت کرده اند.

وی سرطان پستان، معده، کولورکتال و تخمدان را شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان کهگیلویه و بویراحمد عنوان و اظهار داشت: شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان نیز، معده، کولورکتال، مثانه، پروستات و مری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مراقبت های اولیه توسط مراکز، غربالگری در زمینه‌های سرطان دهانه رحم، سینه، روده بزرگ در افرادی که پرخطر هستند، ارائه برنامه‌های آموزشی، اطلاع رسانی در خصوص آشنایی بیشتر با سرطان و راه های پیشگیری، از جمله راهکارهای مبارزه با سرطان است.

ایلامی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از سرطان ها قابل پیشگیری هستند، تصریح کرد: کم تحرکی، مصرف دخانیات، تغذیه ناسالم و مصرف الکل، چهار عامل اصلی خطر ایجاد کننده سرطان در افراد بوده، که با خود مراقبتی و تشخیص زود هنگام سرطان می توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد.

وی گفت: سرطان در حال حاضر به عنوان سومین علت مرگ و میر در اکثر جوامع از جمله در کشور ما مطرح بوده، به طوری که در سال های اخیر میزان بروز برخی سرطان‌ها از جمله سرطان‌های روده و پستان رو به افزایش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۸ میلیون مرگ بر اثر بیماری های غیر واگیر در دنیا اتفاق می افتد که از این تعداد ۱۷ میلیون مورد آن مربوط به بیماری های قلبی عروقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز