خبرگزاری کار ایران

هایده حافظ قرآن:

قرص و شربت متادون جایگزین سرنگ برای معتادان زندان گچساران شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در کهگیلویه و بویراحمد با تشریح روش درمان معتادان در زندان این شهرستان، از جایگزینی قرص و شربت متادون جای سرنگ‌های تزریق خبرداد.

هایده حافظ قرآن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: براساس سیاست‌های دولت مبنی بر کاهش معتادان تزریقی و جلوگیری از تزریق مواد مخدر با سرنگ در زندان‌ها، اکنون به جای سرنگ، قرص و شربت متادون در اختیار معتادان در زندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در زندان گچساران یک بند خاص معتادان وجود دارد و با نظارت پزشک مستقر در زندان، قرص و شربت متادون به معتادان داده می‌شود، اظهارداشت: ما معتقدیم قرص و شربت متادون جایگزین مناسب‌تری برای تزریق آسرنگ به معتادان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در کهگیلویه و بویراحمد افزود: بند متادون درمانی در زندان این شهرستان بخ‌صورت خوراکی وجود دارد و نیازی به تزریق سرنگ هم گزارش نشده است.

حافظ قرآن، میزان مصرف قرص و شربت متادون در بند معتادان زندان گچساران را نامعلوم عنوان و خاطرنشان کرد: قرص و شربت متادون بطور رایگان در اختیار معتادان این زندان قرار می‌گیرد.

وی گفت: نظارت‌های مستمری بر نحوه توزیع قرص و شربت متادون در زندان گچساران صورت می‌گیرد و البته معتادان زندانی بعد از اینکه از زندان مرخص می‌شوند می‌توانند به مراکز MMT و DIC در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران درکهگیلویه و بویراحمد افزود: دولت با دادن قرص و شربت متادون به معتادان در زندان موافق و در تلاش است که باجایگزینی این مواد خوراکی از روند مصرف سرنگ تزریقی جلوگیری کند.

کد خبر : ۴۳۶۰۳۳