خبرگزاری کار ایران

در یاسوج مطرح شد:

انتقاد معاون خانه کارگر کشور از تغییر و اصلاح قانون کار

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۲۷۰

معاون خانه کارگر کشور با بیان اینکه ما مخالف تغییر و اصلاح قانون کار نابرابر هستیم ، از عملکرد برخی از وزرای دولت یازدهم انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، حسن صادقی در آئین انتخابات کنگره خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد در سالن شهید ایزدپناه‌یاسوج گفت: دولت تدبیر و امید تلاش‌های فراوانی‌کرده اما عملکرد برخی دولتمردان چندان در این راستا نبوده است.

وی با ادامه انتقادات خود از این وزراء و بدون نام بردن از آنها، خاطرنشان کرد: در دفاع از حقوق کارگران هیچ مرزی را نمی شناسیم و همواره خانه کارگر به این اصل پایبند بوده است.

وی با بیان اینکه امروز، وزیرکار دولت یازدهم خواستار تغییر قانون‌کار بدون ملاحظه است، اظهارداشت: ما مخالف تغییر قانون کار نابرابر هستیم.

معاون خانه کارگر کشور افزود: ما مخالف تغییر قانون کار نابرابر بوده نه مخالف تغییر قانون کار اما وزیر کار دولت تدبیر بفکر خواستار تغییر قانون کار بدون ملاحظه است.

صادقی با تشریح دیدگاه کنونی اصلاح قانون کار ،تصریح کرد: در اصلاح قانون کار موردنظر آقایان، حق اخراج کارگر به کارفرما داده شده و بیمه کارگر توسط کارفرما هم اجباری نیست.

وی گفت: ما مخالف اصلاح قانون کار بر اساس دیدگاه آقایان بوده و اگر مجلس شورای اسلامی هم بخواهد دست به چنین کاری بزند در جلوی مجلس پا به زمین می زنیم.

معاون خانه کارگر کشور از اجرای طرح تحول سلامت در ارتباط با حوزه کارگری هم انتقاد و خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت به دیدگاه ما طرح موفق آمیزی نبوده و کارآمدی لازم را نداشته است.

صادقی افزود: در طرح تحول سلامت قرار بود که نظام ارجاع نهادینه و پزشکان بطور تمام وقت در بیمارستان ها مستقر باشند اما چنین چیزی در عمل محقق نشده است.

وی ادامه داد: قرار بود که 2 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اما این تعداد به 12 میلیون نفر رسیده و صندوق ها نمی توانند به تعهدات خود عمل کنند.

معاون خانه کارگر کشور گفت: تمامی صندوق‌ها به جز صندوق تامین‌اجتماعی که شخص دکتر نوربخش مدیریت می کنند ورشکسته شده اند و نمی توانند جوابگوی تعهدات خود باشند.

صادقی با بیان اینکه دلیلی ندارد برخی وزرای دولت حرف های دهن پرکن بزنند، اظهارداشت: این وزراء با این حرف های دهن پرکن سبب ضربه زدن به دولت شده و ورشکستگی صندوق ها یکی از این نمونه ها است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، در پایان این آئین، اعضای جدید خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد مشخص شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز