خبرگزاری کار ایران

با برگزاری مراسمی؛

صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

با برگزاری مراسمی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، فرید محبی در مراسم افتتاحیه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت که با حضور استاندار و جمعی از معاونان استانداری، قائم‌مقام صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور، مدیران بانک‌های عامل استان، خیرین و امدادگران کمیته‌امداد در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، گفت: یکی از وظایف کمیته امداد ارائه وام قرض‌الحسنه به نیازمندان است و این صندوق به منظور پرداخت وام کارگشایی و ضروری برای مددجویان نیازمند راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های حمایتی و خدماتی در کمیته امداد در ابعاد مختلف ارائه می‌شود، افزود: بخشی از خدمات ارائه شده به صورت بلاعوض است و بخشی دیگر از خدمات در قالب وام‌های قرض الحسنه برای مواردی از قبیل ازدواج، تحصیلات، درمان و بهداشت و مسکن به مددجویان ارائه می‌شود.

محبی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزو پنج استان اول است که صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در آن افتتاح شد، تصریح کرد: راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد براساس ضوابط بانک‌مرکزی و صد در صد عملیات در این صندوق به صورت قرض‌الحسنه است که هیچ‌گونه قرعه‌کشی و پرداخت سود سپرده‌گذاری در این صندوق نداریم.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌امداد با تاسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یک الگوی بانکداری اسلامی و بدون ربا را اجرایی می‌کند، ابراز کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تسهیلاتی در زمینه‌های مختلف با کارمزد حداکثر 3 درصد به مددجویان پرداخت می‌کند.

وی منابع صندوق قرض‌الحسنه امدادولایت را وجوه سپرده‌های اختصاصی از مرکز، سپرده‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در این صندوق، هدایا و کمک‌های نقدی و غیرنقدی عنوان کرد و افزود: تمام بررسی‌های کارشناسی، درخواست‌ها، پیگیری‌ها و اولویت‌بندی‌ها در کمیته‌امداد و پرداخت تسهیلات در صندوق انجام می‌گیرد.

محبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 48 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت شده، یادآور شد: تعداد چهار هزار و 300 مددجو پشت نوبت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه هستند که امید است با راه‌اندازی این صندوق، منابع بیشتری جذب و خدمات بهتری به جامعه هدف خود ارائه دهیم.

قائم‌مقام صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور در این مراسم گفت: کمیته امداد برای خدمات‌رسانی به خانواده‌های نیازمند در قالب طرح‌های متفاوتی فعالیت می‌کند و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت نیز با هدف ارائه وام قرض الحسنه به نیازمندان افتتاح می‌شود.

محمد صناعی با بیان اینکه همزمان با روز بانکداری اسلامی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در پنج استان کشور افتتاح شده، افزود: تعداد 36 شعبه امداد امسال در 31 استان کشور راه‌اندازی می‌شود که 5 شعبه آن در استان تهران است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته فعالیت کمیته امداد، طبق منویات مقام معظم رهبری به سمتی سوق پیدا کرده که از کمک‌های مردمی برای مساعدت به نیازمندان، به صورت شرعی بهره‌برداری و استفاده شود، افزود: سفارش معظم‌له درباره بانکداری اسلامی(بانکداری بدون ربا) و با تلاش بی‌وقفه امداد و همکاری بسیار خوب نظام بانکی خصوصاً بانک‌مرکزی، صندوق قرض‌الحسنه ولایت امداد در برخی استان‌های راه‌اندازی شد که راه‌اندازی این صندوق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را عملیاتی کرده است.

صناعی با اشاره به اینکه راه‌اندازی 50 صندوق امداد ولایت در سطح کشور مصوب شده، افزود: ‌راه‌اندازی دفاتر استانی دلیل نمی‌شود از شهرستان‌ها غافل شویم بلکه به صورت مجازی و دفاتر کار شهرستان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

قائم مقام صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه بانکداری الکترونیکی را در دستور کار قرار می‌دهیم و به سمت جذب سپرده‌‌های قرض‌الحسنه پیش می‌رویم، بیان کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تمامی خدمات را به صورت قرض الحسنه ارائه می‌دهد و وام پرداختی به افراد با کارمزد 3 درصد است که امکان اینکه این 3 درصد حذف شود، وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم ضمن تقدیر از اقدامات کمیته امداد، گفت: کمیته امداد خیلی خوب و فعالانه وارد کار شده و بخصوص در حوزه اشتغال و توانمندسازی مددجویان اقدامات موثری انجام داده است.

سیدموسی خادمی با بیان اینکه راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اثرات اقتصادی خوبی دارد، تصریح کرد: افرادی که از تسهیلات این صندوق استفاده می‌کنند افراد خاص و نیازمندی از روستاهای دورافتاده هستند که افتتاح این صندوق کمک بزرگی به آنان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کمک مردم و سرمایه‌گذاری در این صندوق برای استفاده نیازمندان و رفع فقر و محرومیت از استان بسیار موثر است، از دستگاه‌های مختلف و مردم خیر هم استانی خواست با افتتاح حساب در این صندوق و سپرده‌گذاری در ارائه وام قرض‌الحسنه به نیازمندان شرکت کنند.

کد خبر : ۴۰۶۸۱۳