خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

در پروژه‌های عمرانی برای همشهریانم پارتی بازی نکرده‌ام

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۳۴۵

متاسفانه عده‌ای دنبال حاشیه سازی برای مسوولان هستند و این پروژه برغم تمامی درخواست‌ها و التماس‌ها از سوی ۵۰ پبمانکار پذیرفته نشد و در ‌‌نهایت دوتن از همشهریان ما پذیرفتند تا پایان سال ۹۴ و ابتدای سال ۹۵ پولی از ما مطالبه نکنند و خودشان پروژه را تکمیل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با رد برخی مسائل مبنی بر پارتی بازی در واگذاری برخی پروژه‌های راهسازی به همشهریان خود در محور یاسوج - اصفهان، اظهارداشت: براساس بخشنامه معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور و معاون وزارت راه و شهرسازی، برخی پروژه‌ها با تشخیص مسوولان راه و شهرسازی استان، استاندار و حوزه معاونت عمرانی استانداری به پیمانکاران واجد شرایط بدون برگزاری مناقصه واگذار می‌شود.

«ممتاز جهانگیری» در گفت و شنود اختصاصی با ایلنا از یاسوج، با تشریح پروژه‌های واگذار شده ۲۴ میلیارد ریالی در محور اصلی یاسوج - اصفهان(حدفاصل منطقه گردشگری سرنجکل - پاتاوه)، تصریح کرد: براساس‌‌ همان بخشنامه‌ها و بطور اتفاقی، دو پیمانکار همولایتی ما، درحال فعالیت در این پروژه هستند.

وی اعتبار پروژه عنوان شده را ۲۴ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای دنبال حاشیه سازی برای مسوولان هستند و این پروژه برغم تمامی درخواست‌ها و التماس‌ها از سوی ۵۰ پبمانکار پذیرفته نشد و در ‌‌نهایت دوتن از همشهریان ما پذیرفتند تا پایان سال ۹۴ و ابتدای سال ۹۵ پولی از ما مطالبه نکنند و خودشان پروژه را تکمیل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون نیز می‌گوئیم اگر پیمانکاری بیاید و پروژه‌ای میلیاردی بخواهد اما پول آن را تا پایان سال ۹۴ و ابتدای سال ۹۵ از ما طلب نکند حاضریم به همین شکل پروژه به وی واگذار کنیم.

جهانگیری با تائید قرارداد نبستن پروژه محور یاسوج - اصفهان(حدفاصل منطقه گردشگری سرنجکل بسمت پاتاوه) با پیمانکاران آن، ادامه داد: قراردادی با این پیمانکاران بسته نشده و هم اکنون در حال کار هستند.

وی منقعد نشدن قرارداد با پیمانکاران این پروژه را خلاف قانون ندانست و یادآورشد: قرارداد موردنظر برای امضای استاندار و معاونت عمرانی استانداری ارسال شده و منتظر بازگشت قرارداد هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: البته اگر آقای استاندار و حوزه معاونت عمرانی این قرارداد را امضاء نکنند پیمانکاران می‌بایست پروژه را واگذار و فعالیت عمرانی انجام ندهند.

جهانگیری اظهارداشت: متاسفانه تعداد زیادی از پیمانکاران استان حاضر نیستند اینگونه کار کنند و پول خود را در پایان ۹۴ یا ابتدای ۹۵ دریافت کنند اما این دو همولایتی ما پذیرفته‌اند.

جهانگیری از آمادگی خود برای واگذاری پروژه‌های کلان در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به پیمانکاران خبرداد و یادآور شد: البته پیمانکاران باید بخشنامه معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور را در این ارتباط پذیرفته و بدنبال مطالبه نباشند.

وی افزود: واگذاری پروژه‌ها براساس کمیسیون ماده ۸۳ صورت می‌گیرد و اکنون پروژه‌هایی مانند «شاه غالب - دیشموک»، «چرام به چاسخار»، «دهدشت - چرام» و «پل ۹۲ متری لنده» آماده واگذاری به پیمانکاران است اما کسی حاضر به پذیرش نمی‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه اگر پول بود و قرارداد پروژه نمی‌بستیم آن وقت خلاف قانون کار شده بود، اظهارداشت: برای واگذاری برخی پروژه‌ها از پیمانکاران خواهش می‌کنیم اما آن‌ها نمی‌پذیرند.

جهانگیری، پروژه راهسازی منطقه گردشگری شهرستان دنا به پیمانکار پروژه محور یاسوج - اصفهان(حدفاصل منطقه گردشگری سرنجکل بسمت پاتاوه) را مربوط به اداره کل راه و شهزسازی کهگیلویه و بویراحمد ندانست.

وی گفت: این پروژه با مبلغی معادل پنج میلیارد ریال به این دو همولایتی ما واگذار شده اما به حوزه ما ربطی ندارد و برعهده اداره کل میراثفرهنگی و گردشگری استان است.

این مسوول راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح پروژه راه منطقه گردشگری کوه گل دنا در این استان، بیان دادشت: پیمانکاران خودشان مستقیما وارد این موضوع شده و اصلا به ما ربطی ندارد.

جهانگیری افزود: اگرچه این ۲ پیمانکار از همشهریان ما هستند اما ما حاضریم پروژه‌های عمرانی دیگر در اختیار سایر پیمانکاران به همین روال واگذار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز