خبرگزاری کار ایران

جوابیه روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران در کهگیلویه و بویر احمد؛

شرکت آب منطقه‌ای با آزاد سازی حقابه‌های زیست محیطی، نیازهای احتمالی را پیش‌بینی کرده است

کد خبر : ۲۱۳۰۸۸

علیرغم اینکه سازمان میراثفرهنگی و گردشگری هیچ گونه مکاتبه‌ای در خصوص اجرای طرح گردشگری، با آب منطقه‌ای نداشته اما شرکت آب منطقه‌ای با آزاد سازی حقابه‌های زیست محیطی و برقراری جریان پایه رودخانه و آب مورد نیاز شرب طرح‌های احتمالی گردشگری، پیش بینی گردیده است.

در این جوابیه که در پاسخ به خبری به عنوان «تجمع روستائیان گردو کنگگ تنگ سرخ بویر احمد جلوی درب استانداری»، مندرج در مورخه ۱۶/۷ / ۱۳۹۳ با کد خبری ۲۱۱۸۴۴، به دفتر ایلنا ارسال شده آمده است:

براساس اصل ۴۵ قانون اساسی و همچنین ماده ۱ قانون توزیع عادلانه آب، آب جزء انفال بوده و مالکیت آن عمومی است و مدیریت منابع آب کشور در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و وزارت نیرو به نمایندگی از حکومت وظیفه مدیریت آن را با لحاظ نمودن حقوق حق آب بران سنتی، منابع و مصارف و با رعایت ضوابط و مقررات برعهده دارد.

۱ طرح‌های ماهی مورد نظر در سال ۱۳۷۶ و ۱۳۸۴ و پس از طی مراحل قانونی و استعلام از کلیه ادارات ذیربط و با رضایت مردم منطقه و شورای روستا و همچنین میزان آب دهی رودخانه و لحاظ نمودن منابع و مصارف آب احداثگردیده است که یکی از مجوزات صادره در سال ۱۳۹۰ به دلیل تخلفات صورت گرفته ابطال گردید.

۲ - سطح اراضی کشاورزی و باغات منطقه حدود ده هکتار می‌باشد که نیاز آبی باغات اراضی مورد نظر به میزان ده لیتر بر ثانیه لحاظ شده است. ضمن اینکه حقابه‌های زیست محیطی به میزان ۱۵۰ لیتر برثانیه لحاظ گردیده و پیش بینی آب مورد نیاز برای طرح‌های بسته بندی آب به میزان ۲۰ لیتر و نیازهای آب شرب منطقه نیز در برنامه ریزی منابع و مصارف چشمه و رودخانه مورد نظر پیش بینی گردیده است.

۳ - علیرغم اینکه سازمان میراثفرهنگی و گردشگری هیچ گونه مکاتبه‌ای در خصوص اجرای طرح گردشگری، با آب منطقه‌ای نداشته اما شرکت آب منطقه‌ای با آزاد سازی حقابه‌های زیست محیطی و برقراری جریان پایه رودخانه و آب مورد نیاز شرب طرح‌های احتمالی گردشگری، پیش بینی گردیده است.

۴ پس از اعتراض‌های اهالی روستا گردوکنگگ، ‌ به منظور بررسی درخواست مردم، ضمن بازدید و بررسی می‌دانی با حضور نمایندگان فرمانداری و ادارات ذیربط، جلسه‌ای درفرمانداری بویراحمد تشکیل و اهالی روستا ملزم به رعایت حقوق خود و طرح‌های تولیدی منطقه ا زجمله طرح‌های پرورش ماهی مورد نظر شدند.

۵ نهایتا در بازدید مجدد از منطقه، محل آبگیری دو طرح پرورش ماهی مورد بررسی قرار گرفت و به نحوی برنامه ریزی شد که طرح‌های فوق الذکر ضمن رعایت حریم و بستر رودخانه آزاد سازی سهم محیط زیست و لحاظ نمودن قابلیت‌های گردشگری منطقه نسبت به تولید و پرورش ماهی براساس تخصیص ابلاغ شده اقدام نمایند.


سید امان اله فتاحیان

سرپرست اداره روابط عمومی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز