خبرگزاری کار ایران

بخشدار پاتاوه در کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو اختصاصی با ایلنا:

تخریب گسترده جنگل‌های دنا، توسط شرکت گاز شروع شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۸۸۳

متاسفانه تخریب گسترده جنگل‌های دنا در بخش پاتاوه شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، توسط شرکت گاز در بی اطلاعی کامل مردم شروع شده است.

بخشدار پاتاوه در کهگیلویه و بویراحمد از شروع تخریب گسترده جنگل‌های دنا در بخش پاتاوه این استان خبر داد و از قطع و قمع گسترده درختان جنگلی این حوزه اظهار تاسف کرد.

«احسان دانشی اصل» در گفت‌و‌گو اختصاصی با ایلنا از یاسوج گفت: متاسفانه تخریب گسترده جنگل‌های دنا در بخش پاتاوه شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط شرکت گاز در بی‌اطلاعی کامل مردم شروع شده است.

وی از احداثلوله‌های گاز بدون اطلاع مردم در جنگل‌های دنا با مساحت فراوان اظهار نگرانی کرد و یادآورشد: براساس نقشه‌های شرکت گاز، قرار است این لوله‌ها در طول ۸۰ کیلومتر و عرض هشت متر احداثشود.

بخشدار پاتاوه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: سطح تخریبی جنگل‌های دنا در این بخش گسترده و قرار است این تخریب‌ها تا شهرستان «سمیرم» استان اصفهان ادامه یابد.

دانشی اصل با تاکید براینکه شمارش درختان جنگلی قلع و قمع شده توسط لوله‌های گاز در جنگل‌های دنا قابل شمارش نیست، خاطرنشان کرد: این جنگل‌ها با عنوان «توسعه منطقه» در اختیار شرکت گاز قرار گرفته اما مردم این بخش شاهد «تخریب» هستند نه «توسعه».

وی گفت: مسیر خطوط لوله گاز در بخش پاتاوه شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از روستای «کتا» مرز این شهرستان با استان اصفهان شروع و به روستاهای «شترخون و باگ» ختم می‌شود.

بخشدار پاتاوه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: مسوولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست این استان می‌بایست تدابیر جدیدی در این ارتباط اندیشیده و اجازه ندهند تخریب درختان جنگلی دنا ادامه پیدا کند.

به گزارش ایلنا، بخش پاتاوه در شهرستان دنا دارای ۹۱ روستا است که با یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷۰ کیلومتر فاصله دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز