خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر ایران:

معیشت ۹۰ درصد جامعه کارگری کشور زیرخط فقر است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۸۲۶

شرایط معیشت کارگران در کشور، شرایط نگران کننده ای بوده و نمی شود از وضعیت معیشتی آنها دفاع کرد.

دبیر کل خانه کارگر ایران تاکید کرد: هم اکنون معیشت ۹۰ درصد خانه کارگری کشور زیرخط فقر بوده و ۱۰ درصد باقیمانده نیز با خط فقر فاصله چندانی ندارند.

«علیرضا محجوب» در گفت‌و‌گو اختصاصی با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: شرایط معیشت کارگران در کشور شرایط نگران کننده‌ای بوده و نمی‌شود از وضعیت معیشتی آن‌ها دفاع کرد.

وی اظهارداشت: هزینه‌های کارگران بیشتر از درآمد‌هایشان بوده و متاسفانه تقاضا‌ها هم اکنون تعطیل و قیمت‌ها افزایش یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال گذشته شاهد شدید‌ترین رکود تورمی بوده‌ایم و در دولت جدید وخامت حال اقتصاد بیمار کشور کمی بهتر شده، اما با نقطه مطلوب فاصله بسیار داریم.

محجوب با تاکید براینکه تورم باید مهار شود تا بتوانیم برنامه‌های آینده اقتصادی را پیاده کنیم، تصریح کرد: درخواست ما از دولت استمرار سبد کالا برای کارگران است و انتظار داریم دولت هرچه زود‌تر این کار را شروع کند.

وی گفت: رکود اقتصاد مربوط به یک دولت نیست و این رکود از سال ۷۲ آغاز و در سال ۷۴ تاکنون شدت گرفته است.

دبیرکل خانه کارگر ایران، رکود تورمی را بیماری مهلک اقتصادی خواند و بیان داشت: ابتدا باید بد‌ترین گرانی‌ها را به مردم تحمیل کنیم تا به اول خط برای کاهش رکود برسیم.

محجوب با اظهار امیدواری از اینکه دولت یازدهم بتواند برای برون رفت از وضعیت رکود تورمی قدم‌های موثری بردارد، خاطرنشان کرد: وزیراقتصاد وعده‌های خوش بینانه‌ای در این ارتباط داده که امیدواریم این وعده‌ها سبب برون رفت کشور از وضعیت مهلک امروزی شود.

وی افزود: خروج از رکود تورمی کنونی شاید از خارج شدن از تحریم‌های سازمان ملل سخت‌تر باشد و دولت تمامی تلاش خود برای برون رفت را باید انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که وظیفه مجلس در این ارتباط چیست؟ ادامه داد: قفل و کلید‌ها همه در دست مجلس بوده و وقتی دولت را وارد پروژه‌های متعدد عمرانی کرده و فکر می‌کنیم توسعه‌ای انجام داده‌ایم ولی این در حالیست که هیچ کمکی به دولت برای مهار رکود تورمی نکرده‌ایم.

محجوب از کاهش ۱۳ درصدی دولت برای بودجه سال جاری خبرداد و اظهارداشت: دولت در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد از بودجه‌هایش را کاهش داده است.

وی گفت: دولت تلاش خود برای کاهش رکود تورمی اتجام داده، اما مجلس شورای اسلامی همراهی‌های لازم را در این زمینه مبذول نداشته است.

دبیرکل خانه کارگر ایران اسلامی تاکید کرد: کاهش بودجه دولت در دولت‌های گذشته نیز یکی از دلایل بوده است و مجلس می‌بایست سیاستگذاری‌های کلان را برای همکاری با دولت انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز