خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد:

بالگرد برای صیانت از جنگل‌ها داریم اما اجازه پرواز نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۸۷۰

باوجود داشتن این فروند، متاسفانه در زمان وقوع حوادثی مانند آتش سوزی در جنگل‌های استان اجازه پرواز به این فروند از سوی مسوولان استانی امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری یک فروند بالگرد برای صیانت از جنگل های این استان خبرداد و تاکید کرد: این بالگرد علاوه بر صیانت از جنگل‌های استان می بایست در سوانح جاده ای با نظارت جمعیت هلال احمر استان فعالیت داشته باشد.

سیدمحمدرضا جهان آراء در گفت و گو اختصاصی باایلنا از یاسوجگفت: بعد از پیگیری های مستمر چندساله، یک فروند بالگرد برای صیانت و حضور به موقع در آتش سوزی های جنگل های کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد.

وی با بیان اینکه این فروند بالگرد قرار است علاوه برحضور در آتش سوزی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد کار خدمات رسانی به سوانح و حوادثجاده ای این استان را نیز انجام دهد، اظهارداشت: باوجود داشتن این فروند، متاسفانه در زمان وقوع حوادثی مانند آتش سوزی در جنگل های استان اجازه پرواز به این فروند از سوی مسوولان استانی امکانپذیر نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اجازه پرواز این بالگرد به هیچ عنوان در اختیار مسوولان استانی است و گاهی برای اخذ مجوز پرواز جهت حضور در عرصه های جنگلی نیازمند ساعت ها رایزنی با مسوولان کشوری هستیم.

جهان آراء با اظهار نگرانی از چنین شرایطی، تصریح کرد: واگذاری این فروند بالگرد با این شرایط نمی تواند بنحو شایسته ای مورد استفاده قرار گیرد و متاسفانه تا زمان حضور پرسنل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در عرصه های جنگلی برای خاموش نمودن آتش، ساعات زیادی سپری شده و حجم وسیعی از این عرصه ها نیز در آتش می سوزد.

وی گفت: عرصه های جنگلی کهگیلویه و بویراحمد از متراکم ترین پوشش جنگلی سلسله جبال زاگرس و ۲۰ درصد جنگل های این حوزه مربوط به این استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مسوولان استانی و کشوری خواست برای حذف این مشکل تدابیر جدیدی بیاندیشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز